IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20 любопитни факта за легендата Trabant

От старата фабрика на Audi до турнетата на U2: какво не знаете за навършващата 65 години емблема на соца

Малко автомобили в историята са били толкова подигравани, колкото Trabant. Най-скромният продукт на автомобилната индустрия отсам Желязната завеса в много отношения си заслужаваше сарказма: произведен от пластмаса и памучни отпадъци, задвижван от допотопен двуцилиндров мотор, разполагащ с комичните от днешна гледна точка 26 конски сили, да не говорим за подхода към оборудването на създателите му, които явно са смятали дори датчика за нивото на горивото за излишен, буржоазен лукс.
    
     
Trabant 601
   
      
И все пак това е само едната страна на монетата. В бедния социалистически лагер, и в една държава със съвсем оскъдни ресурси, "Траби" бе точно това, което се искаше от него: евтин, непретенциозен масов автомобил. За над три милиона семейства - не само в ГДР, но и в България, Чехия и Словакия, Полша и Унгария - той бе не само първи и единствен автомобил, но и символ на свободата. В известен смисъл това бе най-емблематичната кола на соца - и не е чудно, че днес е обект на постоянно засилващ се колекционерски интерес. В навечерието на 65-ия му юбилей, нека припомним някои факти за Trabant, които не всички са чували.


20 любопитни факта за легендата Trabant (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Основния проблем на Трабанта е че го произвеждаха до 90-та година. Още в началото на 80-те вече беше тотално морално остарял.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дъртак ( преди 2 години )
    едно време им сипваха керосин и тия Трабанти направо излитаха
  • #8
    2 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    немски биклюк слаб немощен зсмърсяващ недомислен и до днес немските коли са това
  • #7
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Бебо ( преди 2 години )
    Дванадесет поредни лета до морето от София.Тринадесетото лято смених "Траби"с друг автомобил и ...останах на пътя.Опростен максимално,но сигурен -това са ми спомените от "Траби"
  • #6
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Макс ( преди 2 години )
    Абе 26 коня, ама идваха четиричленни семейства на нашето море от ГДР, че някои влачеха и каравани. А аз си построих къща с такова. Нямате идея колко тухли и цимент е превозило. Нека да е 26 коня.
  • #5
    18 rate up comment 29 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Истината е, че това беше една бутафория. Същата, каквато беше ГДР и целия социализъм. Фалш от всякъде. Но!!! Въпреки това погледнато през очите на един човек, живеещ в мизерия, чакащ 10 години за кола, Траби наистина беше добър.
  • #4
    15 rate up comment 12 rate down comment
    до 4 ( преди 2 години )
    Максималната скорост на Трабант 601 е 100км/ч. Вярно е, че ако поиграеш с карбуратора може и да се промени, ама чак 130 трудна работа. Отделно ще се усеща като да се разпадне - баща ми караше Вартбург и над 80 км/ч шума се вдигаше много, а над 100 вече беше трагедия.
  • #3
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Бумеранг ( преди 2 години )
    Еххххх.....онези години никога няма да се върнат!!!! Години, в които *** бяха само на върха....сега *** са навсякъде!!!Имах такъв от 1989 г. Беше чудо нов! Това е най-безороблемната и здрава кола, която съм карал!!!! На -25 палеше от раз! Извън града съм го карал със 120-130, а при скорост 90-100 съм го смъквал на 5/100. Масло съм му слагал 230-250 гр./10 литра бензин. Карал съм го и с газ и корселин смесени с бензин В70 инфрекцион......Страхотна машина, а и багажникът си го биваш ...
  • #2
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Тисън ( преди 2 години )
    Глупаво-насмешливият тон на автора показва, че е много далеч от темата! Най- показателна кола за соцлагера е ВАЗ- Лада, която за времето си е супер, за масов автомобил. А ако кажеш нещо лошо за трабантите, източногерманвцът ще те наплюе!
  • #1
    5 rate up comment 56 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Канцерогенен токсичен биклюк както всичко немско на тия им е генетично мозъчно заложено да тровят хората циклон б вкарване в устите маркучи от коли дизели двутяктови двигатели а бе нация от ***