fallback

20 любопитни факта за легендата Trabant

От старата фабрика на Audi до турнетата на U2: какво не знаете за навършващата 65 години емблема на соца

Малко автомобили в историята са били толкова подигравани, колкото Trabant. Най-скромният продукт на автомобилната индустрия отсам Желязната завеса в много отношения си заслужаваше сарказма: произведен от пластмаса и памучни отпадъци, задвижван от допотопен двуцилиндров мотор, разполагащ с комичните от днешна гледна точка 26 конски сили, да не говорим за подхода към оборудването на създателите му, които явно са смятали дори датчика за нивото на горивото за излишен, буржоазен лукс.                       И все пак това е само едната страна на монетата. В бедния социалистически лагер, и в една държава със съвсем оскъдни ресурси, "Траби" бе точно това, което се искаше от него: евтин, непретенциозен масов автомобил. За над три милиона семейства - не само в ГДР, но и в България, Чехия и Словакия, Полша и Унгария - той бе не само първи и единствен автомобил, но и символ на свободата. В известен смисъл това бе най-емблематичната кола на соца - и не е чудно, че днес е обект на постоянно засилващ се колекционерски интерес. В навечерието на 65-ия му юбилей, нека припомним някои факти за Trabant, които не всички са чували.

20 любопитни факта за легендата Trabant (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Основния проблем на Трабанта е че го произвеждаха до 90-та година. Още в началото на 80-те вече беше тотално морално остарял.
  • #9
    Дъртак ( преди 1 година )
    едно време им сипваха керосин и тия Трабанти направо излитаха
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    немски биклюк слаб немощен зсмърсяващ недомислен и до днес немските коли са това
  • #7
    Бебо ( преди 1 година )
    Дванадесет поредни лета до морето от София.Тринадесетото лято смених "Траби"с друг автомобил и ...останах на пътя.Опростен максимално,но сигурен -това са ми спомените от "Траби"
  • #6
    Макс ( преди 1 година )
    Абе 26 коня, ама идваха четиричленни семейства на нашето море от ГДР, че някои влачеха и каравани. А аз си построих къща с такова. Нямате идея колко тухли и цимент е превозило. Нека да е 26 коня.
  • #5
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Истината е, че това беше една бутафория. Същата, каквато беше ГДР и целия социализъм. Фалш от всякъде. Но!!! Въпреки това погледнато през очите на един човек, живеещ в мизерия, чакащ 10 години за кола, Траби наистина беше добър.
  • #4
    до 4 ( преди 1 година )
    Максималната скорост на Трабант 601 е 100км/ч. Вярно е, че ако поиграеш с карбуратора може и да се промени, ама чак 130 трудна работа. Отделно ще се усеща като да се разпадне - баща ми караше Вартбург и над 80 км/ч шума се вдигаше много, а над 100 вече беше трагедия.
  • #3
    Бумеранг ( преди 1 година )
    Еххххх.....онези години никога няма да се върнат!!!! Години, в които *** бяха само на върха....сега *** са навсякъде!!!Имах такъв от 1989 г. Беше чудо нов! Това е най-безороблемната и здрава кола, която съм карал!!!! На -25 палеше от раз! Извън града съм го карал със 120-130, а при скорост 90-100 съм го смъквал на 5/100. Масло съм му слагал 230-250 гр./10 литра бензин. Карал съм го и с газ и корселин смесени с бензин В70 инфрекцион......Страхотна машина, а и багажникът си го биваш ...
  • #2
    Тисън ( преди 1 година )
    Глупаво-насмешливият тон на автора показва, че е много далеч от темата! Най- показателна кола за соцлагера е ВАЗ- Лада, която за времето си е супер, за масов автомобил. А ако кажеш нещо лошо за трабантите, източногерманвцът ще те наплюе!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Канцерогенен токсичен биклюк както всичко немско на тия им е генетично мозъчно заложено да тровят хората циклон б вкарване в устите маркучи от коли дизели двутяктови двигатели а бе нация от ***
fallback
Последни