IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20 любопитни факта за легендата Trabant

От старата фабрика на Audi до турнетата на U2: какво не знаете за навършващата 65 години емблема на соца

Малко автомобили в историята са били толкова подигравани, колкото Trabant. Най-скромният продукт на автомобилната индустрия отсам Желязната завеса в много отношения си заслужаваше сарказма: произведен от пластмаса и памучни отпадъци, задвижван от допотопен двуцилиндров мотор, разполагащ с комичните от днешна гледна точка 26 конски сили, да не говорим за подхода към оборудването на създателите му, които явно са смятали дори датчика за нивото на горивото за излишен, буржоазен лукс.
    
     
Trabant 601
   
      
И все пак това е само едната страна на монетата. В бедния социалистически лагер, и в една държава със съвсем оскъдни ресурси, "Траби" бе точно това, което се искаше от него: евтин, непретенциозен масов автомобил. За над три милиона семейства - не само в ГДР, но и в България, Чехия и Словакия, Полша и Унгария - той бе не само първи и единствен автомобил, но и символ на свободата. В известен смисъл това бе най-емблематичната кола на соца - и не е чудно, че днес е обект на постоянно засилващ се колекционерски интерес. В навечерието на 65-ия му юбилей, нека припомним някои факти за Trabant, които не всички са чували.


20 любопитни факта за легендата Trabant (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    стар ( преди 1 година )
    Имах траби преди 40 г. Родителите ми го купиха за награда за дипломирането ми. Чаках 1 година и от 4800 лв ги вдигнаха на 5600. Имам най ,- мили младежки спомени с трабито, зелено беше. Къде ли не съм ходил синът си отгледах с него. Даже и веднъж чуках едно гадже в него, ама си беше жива мъка!
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    яз ( преди 1 година )
    Хехе
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хехд
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Всичко е въпрос на поддръжка, хубави гуми и умение за шофиране!!! Двутактовите машини се карат в обороти и....дават всичко от себе си! Една от тайните за вървенето е редовното обгаряне на задното гърне.....проста физика! Също и чист и добър въздушен филтър....карбураторът по-добре не го пипай...той е с фиксирани перфектни настройки!!! Явно само си се возил, но не си и карал!
  • #26
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Трабанчев ( преди 1 година )
    Прекрасен автомобил. Никаква поддръжка - окачването е вечно при редовно гресиране. Ако ремъка и свещите се сменят всяка година, маслото в бензина 20гр/литър- 100х.км. минаваш ей така. Най-яката екстра е тази малка пластмаса на горния ъгъл на вратите - отваряш 2 см прозореца и няма течение, няма вятър и шум от въздуха в купето. От Септември 86-та се вграждат електронно, безконтактно запалване, разходомер и нови модел карета. Не знам от кога, но в 601 модела има на четвърта скорост "фрайлауф"
  • #25
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Кольо ( преди 1 година )
    Имал съм кво ли не возило от соц кенефите...от лада, Москвич,че до Трабант..нищо не стаааше от тях.... пълен кенефффф.....
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Francisco ( преди 1 година )
    Имах шкода, москвич, ГАЗ и най - доволен от трабант комби. Ставаше и за далечно пътуване и за спане. Братовчед ми си купи москвич по същото време и ми се подиграваше, че е двутактов и малък. Москвича го направи монтьор, а трабанта за 5-6 години каране даде единствен проблем - смяна каре 20 лева.И сега бих си купил - имал съм след трабанта няколко западни автомобила. Харесват ми, но трабанта е екзотичен лукс.
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 1 година )
    До #23 ГеоргиДатчикът, за който говорите, е свързан с бензиновия маркуч между резервоара и карбуратора. Той измерва и отчита само дебита на преминаващия бензин, но не и количеството останало в резервоара. Така е в оригиналния вариант на заводското изпълнение... Виждал съм самоделни системи за следене на нивото на бензин в резервоара - може би имате предвид такъв вариант!?
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Георги ( преди 1 година )
    Уважаеми АВТОРЕ, сигурен ли сте, че нямаше " датчик за нивото на горивото". Проверете преди да пишете. За Ваше инфо имаше комбиниран датчик, който освен че информираше за нивото на горивото показваше и моментния разход. А малко по долу от него имаше кран, с който двигателят работи с резервата.
  • #21
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Kok inj ( преди 1 година )
    Trabi си беше легенда много млади семейства чакаха по 5 , -6 год и си купуваха с парите от сватбата .За разлика от Заз които загряваше и имаше 40см дървена пръчка под задния капак за да се охлажда и спираше на всеки 50 клм Другия Фиат600 Полски пък бе тясен и без багажник.Трабанта имаше огромен багажник добро оразмерено купе и не бе тясен Велика кола за размера си и само 600куб.Вообще Германска кола макар и от ГДР.немското качество си казваше думата.Разход мах 6.5