fallback

20 любопитни факта за легендата Trabant

От старата фабрика на Audi до турнетата на U2: какво не знаете за навършващата 65 години емблема на соца

Малко автомобили в историята са били толкова подигравани, колкото Trabant. Най-скромният продукт на автомобилната индустрия отсам Желязната завеса в много отношения си заслужаваше сарказма: произведен от пластмаса и памучни отпадъци, задвижван от допотопен двуцилиндров мотор, разполагащ с комичните от днешна гледна точка 26 конски сили, да не говорим за подхода към оборудването на създателите му, които явно са смятали дори датчика за нивото на горивото за излишен, буржоазен лукс.                       И все пак това е само едната страна на монетата. В бедния социалистически лагер, и в една държава със съвсем оскъдни ресурси, "Траби" бе точно това, което се искаше от него: евтин, непретенциозен масов автомобил. За над три милиона семейства - не само в ГДР, но и в България, Чехия и Словакия, Полша и Унгария - той бе не само първи и единствен автомобил, но и символ на свободата. В известен смисъл това бе най-емблематичната кола на соца - и не е чудно, че днес е обект на постоянно засилващ се колекционерски интерес. В навечерието на 65-ия му юбилей, нека припомним някои факти за Trabant, които не всички са чували.

20 любопитни факта за легендата Trabant (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #20
    Jm2 ( преди 2 години )
    Знаете ли защо максималният Мерцедес е 600? Защото от 601 започва Трабантът.
  • #19
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Това което е на 1вата снимка е ДКВ 600 довоенно Хитлер е искал искрено и е направил 2модела Фолкс )народни за работниците коли/ДКВ товар и първата с предно предаване и не метална каросерия3цел 2такт и Фолксваген на Ф.Порше Играта излезе след воината .Родителите ми купиха Т600 ,1963г от първите ами обикаляха соц лагера постоянно супер кола за социализма струваше 1900лв при заплата 60 лв.мес. Не можеш по нищо да я сравниш с ЗаЗ харчеше 7,3,л след 22г купих 601 с транз.зап разход 6,2 л.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Отново неверни неща в статията:1. Трабантът гори 5-6 литра на 100 км. Твърдя го като навъртял десетки хиляди километра с Трабант. И няма измама, винаги може да провериш с пръчката колко е горивото!2. Съотношението на маслото е 1:33 за най-старите трабанти (тия, на които дори не можеше да им се сложат колани) и 1:50 на повечето (20 грама на 1 литър). Българинът обаче слагаше 1:33 на всички и затова Траби пушеше повече. Вървеше без проблеми с безоловен бензин, за разлика от руските бангии
  • #17
    Бивш собственик ( преди 2 години )
    Е да, ама трабанта имаше аварийки(така модерни сега и обичани от сегашните шофьори). И не е вярно, че не можеш да разбереш колко гориво имаш в резервоара без да слезеш от него- просто си караш и като започне да придърпва се навеждаш вдясно и завърташ кранчето на резервата(показано на една от последните снимки), след което знаеш, че имаш гориво за още макс. 45-50км. по равното и започваш да търсиш бензиностанция.
  • #16
    Oто ( преди 2 години )
    гениален автомобил
  • #15
    ВАМ ( преди 2 години )
    Ииииии-Германците идваха на морес ТРАБИ и КАРАВАНА.
  • #14
    Ники ( преди 2 години )
    Няма - маслена помпа, бензинова помпа, водна помпа, охладителна течност, маслен картер и много други неща, които пречат на другите автомобили да се движат, без да се повреждат постоянно!
  • #13
    Ники ( преди 2 години )
    Хубавото е, че няма много от агрегатите, които имат другите автомобили!
  • #12
    Того 83 ( преди 2 години )
    С траби минах в Рила по Кайзеровия път. Не знам колко съвременни коли могат да го направят.
  • #11
    Ссср ( преди 2 години )
    Сделано в СССР
fallback
Последни