IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Срив на продажбите притесни Mercedes-Benz

Докато S-Class и Maybach се радват на добри резултати, спадът при компактните модели е сериозен

Недостигът на компютърни чипове и мерките за борба с коронавируса в Китай рязко са намалили продажбите на Mercedes-Benz през второто тримесечие на 2022 г. От април до юни автомобилният производител от Щутгарт е продал 490 000 пътнически автомобила, което е с 16% по-малко от същия период на миналата година.


Mercedes-Benz


От компанията се оплакаха, че липсата на части, както и транспортните проблеми, свързани със спиране на работата на важното търговско пристанище Шанхай, са забавили производството на автомобили в Германия и доставката на готови продукти до потребителите. Продажбите са се сринали най-много на основния пазар на бранда – този в Китай (-25%, 163 700 единици). В Европа те са намалели с 10% - до 154 300 автомобила.

В същото време ръководството на Mercedes-Benz очаква много по-добро представяне през втората половина на годината и се придържа към годишната прогноза, която включва лек ръст на продажбите спрямо 2021 г. В компанията разчитат на факта, че въпреки проблемите на световните пазари луксозните автомобили се продават добре.

„Потребителското търсене остава силно, така че няма недостиг на потенциални купувачи, въпреки опасенията за инфлация и рецесия“, коментира директорът по продажбите на Mercedes-Benz - Брита Зийгер.


Mercedes-Benz


Според нея, най-голям потребителски интерес има към луксозните модели на подмарката Maybach, както и към електромобилите от семейството EQ. Във високодоходния топ-сегмент компанията е продала 26 100 луксозни седана S-класа и Maybach през периода.

Преминаването към чисто електрически превозни средства като EQA и EQB се развива бързо, като вече представлява 14% от продажбите и е с 5% над средното за Mercedes-Benz. Най-голям спад (от почти една трета - до 132 600 единици) търпи сегментът на компактните модели. Продажбите на минивановете на марката също е по-ниски от миналата година, тъй като производството на Sprinter, Vito и V-Class също страда от хроничен недостиг на полупроводници.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Може и да си прав, няма да споря. За последно когато проверявах най-близкото представителство от което можеш да си купиш Тесла беше във Виена а напоследък доста българи си купиха и не съм чул никой да си купи от Румъния или Гърция, а или от Австрия или от Германия. Да не ги бъркаш със сервизите? Пак казвам, че не се заяждам и може и да бъркам. А ако става въпрос за сервиз, макар и неофициално и в България имат. Някъде около София беше, ако не се лъжа в Перник.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Държавите в които Тесла има представителства и сервизи са над 20 така че и пръстите на краката няма да стигнат. От скоро имат и в Буглокещ и Атина но за съжаление все още не в София все пак се съсредоточават върху по-големите си пазари
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Саму низнам що сравнявати тислата с Мерса след кат туй нещу на мъска ней премиум клас, колкут и да го фкарват там. Пластмаската и тоя дизайн, особено на ефтиния модел.
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Качеството няма значение! Както виждаш хората са склонни да си купят Тесла за повече пари отколкото да си купят по-качествения Mercedes. А Тесла има по-голяма надценка на продаден автомобил отколкото Mercedes и активно инвестира тези печалби в увеличаване на производството и продажбите, както и на качеството и технологиите. И ако преди години когато говорим за високи технологии беше Mercedes и всички останали, сега е Тесла и всички останали и са тръгнали да гонят Тесла.
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато Тесла докара качество на Мерцедес от най-лошите им години (1999-2003) тогава сравнявайте. :)
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Всъщност обикновено защитавам Тесла но в случая не си прав. Тези 490 000 са за едно тримесечие, а най-силното тримесечие на Тесла беше първото - 310 000Твърде вероятно е догодина Тесла да задмине Mercedes по продажби, но няма да стане само с двете фабрики, а с четирите общо. Но пък съм съгласен, че Mercedes има много повече фабрики, а да не говорим че дори в България има представителства и сервизи, а държавите в които Тесла има, се броят на пръстите на ръцете.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Тази бройка Тесла прави от две фабрики! Колко ли са фабриките на Мерцедес и работниците им, ааааа да помислим!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Туй щото ( преди 1 година )
    братчеда на Кретенета Кукунбърг е начело на Мерц.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ... ( преди 1 година )
    за това ли в mobile.de е пълно с Аудита и БМВ-та а свястни Мерцедеси няма?
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    "Високотехнологичнити" немци, японци и наркуманци един чип ли не моат напраят та чакат се на Китай и комунистити