IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Срив на продажбите притесни Mercedes-Benz

Докато S-Class и Maybach се радват на добри резултати, спадът при компактните модели е сериозен

Недостигът на компютърни чипове и мерките за борба с коронавируса в Китай рязко са намалили продажбите на Mercedes-Benz през второто тримесечие на 2022 г. От април до юни автомобилният производител от Щутгарт е продал 490 000 пътнически автомобила, което е с 16% по-малко от същия период на миналата година.


Mercedes-Benz


От компанията се оплакаха, че липсата на части, както и транспортните проблеми, свързани със спиране на работата на важното търговско пристанище Шанхай, са забавили производството на автомобили в Германия и доставката на готови продукти до потребителите. Продажбите са се сринали най-много на основния пазар на бранда – този в Китай (-25%, 163 700 единици). В Европа те са намалели с 10% - до 154 300 автомобила.

В същото време ръководството на Mercedes-Benz очаква много по-добро представяне през втората половина на годината и се придържа към годишната прогноза, която включва лек ръст на продажбите спрямо 2021 г. В компанията разчитат на факта, че въпреки проблемите на световните пазари луксозните автомобили се продават добре.

„Потребителското търсене остава силно, така че няма недостиг на потенциални купувачи, въпреки опасенията за инфлация и рецесия“, коментира директорът по продажбите на Mercedes-Benz - Брита Зийгер.


Mercedes-Benz


Според нея, най-голям потребителски интерес има към луксозните модели на подмарката Maybach, както и към електромобилите от семейството EQ. Във високодоходния топ-сегмент компанията е продала 26 100 луксозни седана S-класа и Maybach през периода.

Преминаването към чисто електрически превозни средства като EQA и EQB се развива бързо, като вече представлява 14% от продажбите и е с 5% над средното за Mercedes-Benz. Най-голям спад (от почти една трета - до 132 600 единици) търпи сегментът на компактните модели. Продажбите на минивановете на марката също е по-ниски от миналата година, тъй като производството на Sprinter, Vito и V-Class също страда от хроничен недостиг на полупроводници.


0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До феновете на Тесла, окей, Тесла избухна, наистина расте, но поне от това което се говори сред много хора, които са готови да си вземат Тесла, очакват повече. В смисъл, окей модел S който е най-практичен като полезен обем и рейндж, особенно Плейд, който има динамика на топ бегачка, но дизайна, дизайна на модел S е супер остарял, ето това ги дразни, не вадят нещо ново, вероятно за да намалят разходите за разработка на ново купе, но това дразни много хора.
  • #30
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ша са надрискам ( преди 1 година )
    На тесла глупостите са ми ясни като бел ден.За да правят 20млн коли трябва всичките 10млн тойотаджии да минат на тесли и още толкова да дойдат отнякъде
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как се яви тук статия за Мерцедес и се сещам за оня стар лаф, как блондиникте разделят мъжете на две части: Едната дето разказва вицове за тях, и другата дето ги "работи", културно казано!! Тук е същото: едните "знаят" проблемите на Мерцедес, а другите ги караМе!!!
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, грозния джуган който вътре е фестивал на хвърчилата и вместо сервиз за уиски са му сложили за чай вече не е модерен в Китай, ами да свикват.
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла в момента няма проблем с батериите. Дори към този момент има достатъчно доставки да произвежда по 3 млн. коли на година, но предпочита половината да влага в мегапак и пауъруол. А до края на тази година тръгват линиите за 4680 в Берлин, Докато в Остин и Фримонт продължава постепенното разгръщане на съществуващото производство. Освен това готвят съвместено производство на LFP в САЩ с CATL.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Така е. Най-вероятно продажбите ще стигнат до милион за Тесла модел 3 и 2 милиона за Тесла модел У, а като успеят да произвеждат по толкова и да задоволят търсенето, най-накрая ще пуснат пикапа с по милион продажби годишно, после и камиона, а като успеят да произвеждат достатъчно батерии, ще пуснат и моделите за по 25 хиляди долара, които вече ще се продават в доста милиони бройки. Дотогава останалите и да искат да произвеждат по много електромобили няма да има батерии за тях.
  • #25
    1 rate up comment 5 rate down comment
    присмеха ( преди 1 година )
    Ми като е почнала от нула продажби е лесно ще стигне милион два и до там
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е чак проблем не е. И в двете фабрики произвеждат автомобилите по съвсем иновативен за автомобилната индустрия начин и си имат нужда от до настройване на машините и промяна на някои неща. По-добре е, когато детските болести бъдат излекувани в по-малък мащаб на производство. А наличните батерии да бъдат пренасочени към старите фабрики, които също разширяват капацитета си с 50% годишно, каквито са дългосрочните планове на Тесла.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До присмеха ( преди 1 година )
    Малката разлика е че предполагам продажбите на крокодилски чанти не растат 10 пъти за 5 години а Тесла с толкова пъти е увеличила продажбите и е намерила батерии
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Ми че то ако нямаше липса на крокодилска кожа луи вюитон щеше да произведе повече чанти отколкото найлонови пазарски торбички има в магазините и всеки щеше да е с луи вюитон.