Всеки шофьор знае, че за да работи правилно двигателят, той се нуждае от въздух и гориво, смесени в определена пропорция. Съдържанието на кислород във въздуха обаче не винаги е еднакво. Например при дъждовно и хладно време, когато въздухът е по-плътен, той е по-висок. В жегата, когато въздухът се нагрява и разширява, съдържанието на кислород в него е ниско.
И тази разлика, благодарение на температурни датчици и ламбда сонда, се усеща точно от турбо двигателя, отказвайки да дърпа. Блокът за управление на двигателя просто намалява количеството гориво, подавано към горивните камери поради намаляване на нивото на кислород във входящия въздух.
Освен това играе роля и фактът, че въздухът, който влиза в турбината, се нагрява. Турбината го загрява още повече. И прегрятият въздух отива в двигателя. А това между другото е температура от около 70 градуса, с която дори охладител или иначе казано интеркулер, е доста трудно да се справи. Резултатът не закъснява - колата губи в динамиката на ускорението. И този проблем може да бъде решен само чрез инсталиране на допълнителен охладител.
В заключение ще кажем, че топлината е сериозно изпитание за автомобилните компоненти и възли. Затова без причина не бива да ги "изцеждате" докрай. Те вече работят усилено заради жегата. Просто приемете факта, че всички двигатели губят мощност в жегата. А турбо двигателите са особено чувствителни към топлина.