IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо турбо двигателите губят мощност в жегата?

Този проблем си има решение - вижте какво е то

Всеки шофьор знае, че за да работи правилно двигателят, той се нуждае от въздух и гориво, смесени в определена пропорция. Съдържанието на кислород във въздуха обаче не винаги е еднакво. Например при дъждовно и хладно време, когато въздухът е по-плътен, той е по-висок. В жегата, когато въздухът се нагрява и разширява, съдържанието на кислород в него е ниско.


охлаждане


И тази разлика, благодарение на температурни датчици и ламбда сонда, се усеща точно от турбо двигателя, отказвайки да дърпа. Блокът за управление на двигателя просто намалява количеството гориво, подавано към горивните камери поради намаляване на нивото на кислород във входящия въздух.

Освен това играе роля и фактът, че въздухът, който влиза в турбината, се нагрява. Турбината го загрява още повече. И прегрятият въздух отива в двигателя. А това между другото е температура от около 70 градуса, с която дори охладител или иначе казано интеркулер, е доста трудно да се справи. Резултатът не закъснява - колата губи в динамиката на ускорението. И този проблем може да бъде решен само чрез инсталиране на допълнителен охладител.


охлаждане


В заключение ще кажем, че топлината е сериозно изпитание за автомобилните компоненти и възли. Затова без причина не бива да ги "изцеждате" докрай. Те вече работят усилено заради жегата. Просто приемете факта, че всички двигатели губят мощност в жегата. А турбо двигателите са особено чувствителни към топлина.

0 от 500
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мда, а тия с 5литровите бегат от бензиностанция до следващата и обядват там.
  • #9
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Интеркулер минтеркулер, той сваля с някъв процент, коефицент, ама като вън ти е 30+ е едно, като е зима и е - 10, разликата на влизащия поток пак ще е ок. 40 градуса. Затова едни 5 литра без турбо за стабилен кеф. И бензина да цвърчи. БЕЗПЛАТЕН обяд няма. Тия с турбото обядват по често в сервиза.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До niamatakav ( преди 2 години )
    Всъщност е точно, както са го написали! В топлия въздух кислорода е по малко, за разлика от студения. Това за надморската височина е различно, но с подобен ефект! Дори там автомобил с турбо, губи по малко мощност, от такъв с конвенционално такова
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 2 години )
    Напротив, дори кулерите са вече големи колкото радиатори
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    niamatakav ( преди 2 години )
    задъхва имах в предвид, но тъпия автокорект...
  • #5
    4 rate up comment 12 rate down comment
    niamatakav ( преди 2 години )
    леле... леле... съдържанието на кислород било по-малко при топло време?!И кво? През лятото да ходим с бутилки кислород на гърба? Може би авторът има в предвид относителната влажност на въздуха, ама какво общо има това с горенето (окисляване)? Да, температурата на входящите газове в турбината има значение, но това което е описано се отнася за голямо надморската височина, където наистина атмосферното налягане е по-ниско и турбината се задържа.
  • #4
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    слагайте водометанол и се радвайте на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    иво ( преди 2 години )
    Може би най-добре е вместо бензинка с турбо, да е както съм аз с би-турбо дизел, с интеркулер, който е огромен колкото радиатора. Всъщност има някаква минимална разлика, но всичко се компенсира от турбините, затова и турбо двигателите се наричат още с принудително пълнене, с идеята точно такива странични ефекти, да се минимизират, чрез винаги оптималното количество въздух. Само дет бензиновият прави водовъртеж в резервоара....принцип на работа.
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Заради това е по-добре с турбо и директно впръскване да е двигателя. Горещият въздух не оказва такова голямо влияние. Поне аз на моята кола не усещам никаква разлика в мощността в топло или друго време. Най-добре обаче е хибрид. Там електромотора компенсира намалената мощност при ДВГ-то и колата независимо от условията навън върви по един и същи начин.
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами... да сте чували за двигателите оборудвани с "интеркулер" при които този ефект го няма? За съжаление в послените години те поизчезнаха (може би по само по камионите са останали)