IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо изведнъж двигателят спира да загрява нормално?

Проблемите в системата за охлаждане са различни, но водят до едно и също

Навън вече е студено, като явно "циганско лято" няма да има. Жегата напусна не само улиците, но и мястото под капака на автомобила. Съответно, много собственици забелязват странното поведение на силовия агрегат на техните коли. Той започва да загрява доста по-бавно и да харчи повече гориво. Защо се стига до това?


двига проблем


Независимо от времето навън, бензиновият двигател с вътрешно горене би трябвало да загрява бързо дори при по-големи студове, които все още не са настъпили. При дизела е ясно - той достига работна температура при сериозно натоварване, но какво не е наред с бензина? Не стига, че в автомобила е студено, а и разходът на гориво се увеличава.

Първо, нека припомним, че системата за охлаждане е една от най-важните в автомобила и от нейната работа зависи срока на служба на най-скъпия агрегат - двигателя. Споровете за това, дали той трябва да се загрява преди потегляне няма да престанат, но те се основават на простата истина - при нагряване металът се разширява, а компонентите и агрегати преминават в работен режим.

По-просто казано - за да работи правилно двигателят, той трябва да загрее до работна температура. Преди това да стане, няма как да се иска бързина и скорост. Затова трябва да се изчака стрелката на температурата да се събуди или автомобилът да се кара на ниски обороти.


проблеми


Процедурата по откриване на евентуални проблеми трябва да стартира с проверка на антифриза. Понякога в системата се появява вода, която кипва и това води до запушвания. Всъщност, охлаждащата течност трябва да се сменя на всеки три години, но при големи натоварвания и движение предимно в градски задръствания е добре този срок да се съкрати наполовина. Успоредно със смяната на антифриза трябва да се провери и състоянието на цялата система за течове. Антифризът затова е в различни цветове - всяка пукнатина ще се види, веднага щом се появи изтичане.

Друг важен елемент при диагностиката е радиаторът. Той трябва да бъде топъл навсякъде, а не само наполовина. Ако не се нагрява равномерно, вероятно има някакъв проблем. Често по-старите радиатори, които на външен вид изглеждат наред, се запушват отвътре. Разбира се, по-добрият вариант е радиаторът да се смени, но може и да се промие.

Сред основните причини за трудното загряване на двигателя я е термостатът, който работи в две положения - отворено или затворено. Докато моторът е хладен, термостатът върти охлаждащата течност по малкия кръг, а когато загрее - по големия. Системата е проста - датчик и клапан, но и тук се появяват проблеми. Заради тях клапанът остава в едно положение. Ако е затворен, автомобилът ще загрява, но ако е в отворено, това ще отнема прекалено много време.


проблеми


Причината за повредата в случая може да бъде както обикновено износване, така и запушване с мръсотия на системата за охлаждане. Затова е хубаво и този детайл да бъде заменен. Разбира се, проблемът може да бъде и в помпата, но това ще бъде забелязано веднага - или по локвата на асфалта, или по свистенето на задвижващия ремък.

Излизането от строя на системата за охлаждане - било заради запушен радиатор, счупен термостат или нещо друго, е сигурна причина за бъдещи проблеми с мотора. Както работата на студено, така и прегряването, водят до едно и също - двигателят с вътрешно горене излиза от строя. Затова е много по-лесно, преди да се стигне до ремонт на мотора, да се проверява неговото охлаждане. Да не говорим, че е и в пъти по-евтино.

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Anonymous ( преди 2 години )
    Никола ,може да тръгнеш ,но без форсажи на студен двигател ,че да не хвърли биелите през капака ,нали. А може и да поработи на празен ход 5 мин докато си пиеш кафето и е готова =) .
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Съвсем скоро няма да се говори за подгряване на двигателя, а за подгравяне на батерията малко преди да слезеш до гаража.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До Николай Панайотов ( преди 2 години )
    Ако горивото ти влиза в контакт с маслото и го отмива, то двигателя вече си е заминал безвъзвратно, а от ауспуха ще пуши, като ТЕЦ.
  • #2
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    При бензиновите двигатели трябва да загреем мотора по бързо ,защото при студен двигател горивото кондензира и измива маслото от целиндрите получава се сухо триeне и голямо износване за да загрее двигателя по бързо се препоръчва да се потегли веднага след стартиране / прим.1 Мин/двигателя при натоварване загрява много по бързо от на празен ход в Германия е забранено форсиране за загряване и дълга работа на празен ход а те са върхът.Веднага след старта тръгни за по дълъг живот на мотора и иконом
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    "Понякога в системата се появява вода, която кипва и това води до запушвания." - Ам..верно ли??? Да взема да източа водата от системата а?