IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да не убиете двигателя, докато премахвате петната от масло

Дори измиването на задвижващия агрегат си има някои особености

Без значение колко нов и модерен е двигателят, един прекрасен ден по него се появяват петна от масло, които трябва да бъдат почистени. В случая не става дума толкова за външния вид на агрегата, колкото за охлаждането. Използване на високо налягане и различни домакински пръскалки няма да се справят и затова е нужен по-ефективен подход.


двигател


Нещата обикновено започват със смяна на антифриз или проверка на нивото на маслото, когато шофьорът открива по двигателя не само следи от прах или кал, но и петна масло. Те се появяват при смяната на този консуматив или тъй като капачката на двигателя вече е износена. Гледката не е приятна, още повече, че това оказва влияние върху работата на агрегата.

Факт е, че двигателят трябва да се мие периодично, за да се избегне неговото прегряване. Все пак неговата охладителна система работи оптимално, когато е чисто и изобилието от мръсотия под капака пречи. Двигателят обаче трябва да се мие разумно.

Първото нещо, за което трябва да забравите е използването на „контрастен душ“, тоест редуване на топла и студена вода. Захранващият блок се вие само със студена вода и само на ръка, без използване на високо налягане. Когато прахът и калта бъдат премахнати, трябва да се открият петната от другите течности. Най-добрата диагностика в случая е визуалната, като тя засяга не само двигателя, но и свързаните с него устройства. Системата за охлаждане и смазване трябва да бъде херметично затворена, така че всяка капка е причина да се свържете със сервиз.

Ако не бъдат открити тревожни признаци, може да се пристъпи към почистването на масло. Петната не може да бъдат отстранени с разтворители и други подобни „коктейли", тъй като те могат да повредят не само гумените маркучи, но и окабеляването.


двигател


Най-добрият вариант е почистващ препарат за карбуратор, който е проектиран да почиства внимателно горивната система. Той не съдържа нито един „разрушителен“ компонент, но със сигурност ще се справи с петна от масло и всякакви други течности на автомобила.

Начинът на нанасяне и последващото почистване е прост. Първо мястото се напръсква и се оставя за 2-3 минути, след което петното се премахва. Няма смисъл да се пръска целия двигател, тъй като препаратът ще се изпари. Затова трябва да се върви стъпка по стъпка, без да се бърза и да се използва груба сила.

Чистотата на двигателя с вътрешно горене е гаранция и една от предпоставките за дългия му експлоатационен живот. В крайна сметка най-честата причина за повреда на двигателя е прегряването, причинено или от повреда на охладителната система, или от факта, че тя просто не се справя със задълженията си. Не бива да се забравя, че градът със задръстванията и светофарите е трудна работна среда. Затова и градските автомобили се нуждаят от специално внимание и редовна поддръжка.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MOTORNOMASLO.BG ( преди 3 години )
    Всички добавки и препарати, които ще ви помогнат, ще ги намерите в https://***.motornomaslo.bg/
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз да попитам - за чий ми е да мия петната от масло, ако изобщо има такива и двигателния отсек като цяло?!
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хонда сивик 96та , всяко лято с водоструйката, и никога не е имала проблем в продължение на 10 години.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Старата" кола я купих нова и след 11 години нямаше нито петна , нито течове, от време на време вземам една стирка ,леген вода и препарат против мазнини дето го има всеки в кухнята и без да бързам забърсвам до където стигам , нито е прегрявала нито нищо. И за тези години само един път смених антифриза, че било добре на 100 000 км да се сменя
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    има си машини за миене със сух лед
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Новите коли са много капризни. С толкова много ел. системи сензори, датчици и др простотии миенето на двигателя е руска рулетка. А старите коли нямат проблем. Особено японските джипове никакви проблеми. Само откачаш акумулатора и си миеш спокойно със сaпун и водоструйката колкото си искаш. Новите коли обаче не е препоръчително. Само забърсваш парцaл и толкова.