IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кой тип автомобили е най-скъп за поддържане

Стойността на разходите се покачва всяка година, твърди изследване в САЩ

Кой тип автомобили е най-скъп за поддържане

Разходите по издръжка на автомобил за една година са най-високите в историята, откакто Американската автомобилна асоциация (AAA) следи този показател, твърди в свое изследване ортанизацията.

Експерите са направили изчисленията, включвайки парите за ремонт и бензин, които харчат собствениците на деветте вида най-популярни превозни средства. Това са малък среден и голям седан, компактни кросоувъри, големи съдеходи и пикапи, а също така хибриди и електромобили. За удобство, в изследването се посочва сумата, получена за всяка една измината миля.

Оказва се, че пред текущата година притежанието на автомобили излиза на американците по-скъпо от когато и да е било. Средните разходи са 9282 долара на автомобил, след като през 2018 г. са били 8849. По отделни категории те изглеждат така:

Малък седан: 7114 долара

Хибрид: 7736

Електромобил:  8320

Компактен кросуовър: 8394

Среден седан: 8643

Всъдеход: 10 265

Голям седан:  10 403

Пикап: 10 839

Ръстът се обяснява с няколко фактора. На първо място, с 24% са се увеличили разходите по придобиване на нов автомобил, включително неговата цена, а също така и застраховките. На второ, цената на бензина също расте, както и тази на електрическата енергия (макар и само 0,1 цен на киловат-час). В сравнение с 2018 са се увеличили и цените на обслужването и ремонта - средно с 9,8%

Най-евтино излиза ползването на електромобил - 6,6 цента на миля, докато собствениците на всъдеходи харчат по 9,6 цента на миля.

Снимка: Auto.Mail

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ъъъ ( преди 1 месец )
    А аз си мислех за електромобилите че нямат никакви разходи за подръжка освен гуми! Само зареждаш и караш!А тука пише 8320! Как ги изчислиха?
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро ( преди 1 месец )
    Пишете на километър на колко е , стига с тия мили и простотии.Учените за чии са измислили международната система SI?
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 1 месец )
    Крива и подвеждаща статия!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като сравняваш круши с обувки лесно излизат сметките. Ако визираш че компактния СУВ е по-евтин он среден седан. Компактния СУВ е базиран на компактния седан да не кажа на компактен хеч. Та нормално да е по-евтин от средния седан. Няма как СУВ да е по-евтин от лекия автомобил на който е базиран. Първо покупната цена е като на кола в следващия сегмент, второ парите за гориво са повече и трето поддръжката е обичайно по-висока заради често по-сложното окачване и 4х4
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И все пак СУВ -а е по-евтин от седана! Къде са специалистите, които се чудят там за не знам какво си и нещо все за размер говорят.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Евтино им е на американците. Евтино гориво, евтини автомобили, евтино обслужване, застраховки, данъци, липса на ДДС, както и на пътни такси, тол такси, пътни данъци и т.н. Пример от статията за най-скъпите коли „всъдеходи харчат по 9,6 цента на миля“ е просто мечта за Европа. В Германия правят такива изследвания колко стрива всяка кола на км. и излиза, че най-евтината беше нещо от сорта 31 евро цента на км. Това е за малолитражка. Колата беше Ярис хибрид.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ДаДа ( преди 1 месец )
    И един мармот...