Автомобилните производители са известни с това, че омаловажават влиянието, което действително имат върху пазара. Те обичат да говорят за „следване на потребителското търсене“, но в действителност техните екипи, ориентирани към печалбата, отделят много време и усилия, за да убедят обществеността да купи това, което те искат да купят.
Въпреки това, от време на време клиентите вдигат достатъчно шум и автомобилните компании трябва да ги слушат. Това, например, ще принуди Alfa Romeo да запази своя 2.9-литров V6 с двойно турбо, който произвежда 512 к.с. и 600 Нм въртящ момент в сегашния си вариант.
Италианският производител вече обяви, че отлага пълната си електрификация, която беше основата цел пред марката. Известно е още, че Giulia вероятно ще се завърне не като седан, а като някакъв хибрид между кросоувър и седан. Освен компанията подготвя нови хибридни и ЕV задвижвания, което подвига въпроси за това на какво основно ще залага Alfa Romeo в близко бъдеще?
Според Кристиано Фиорио, ръководител на маркетинга и комуникациите на Alfa Romeo, гамата няма да премине напълно към електрически в скоро време. В интервю за британското издание Car той беше категоричен, че през следващите 5 години нещата няма да се променят.
„Лично аз не виждам Quadrifoglio EV. Виждам Quadrifoglio, който има звука на истински двигател. Поне към момента. Може би след пет години нещата ще се променят. Но към момента Quadrifoglio,поне за нас, той трябва да бъде нещо с мощен рев”, обясни Фиорио.
Той допълни, че не може да си представи как топ-версиите на Giulia и Stelvio ще получат двигатели с три или четири цилиндъра. В същото време моторът V6 може да се побере в платформата STLA Large, на която са базирани новите поколения на двата модела, което подсказва, че в Alfa Romeo явно са направили своя избор.
В същото време до представянето на второто поколение на Alfa Romeo Stelvio явно остава малко, след като моделът беше забелязан в снеговете на Швеция, където се провеждат последните тестове преди старта на серийното производство. Въпреки камуфлажа, който скрива неща, ясно можете да видите профила на типичния щит на марката, който ще бъде гордо изложен отпред.
Също и основните елементи на предните светлинни клъстери, които трябва да включват две разделени LED секции. Те напомнят тези на Junior, като се гони семейно усещане. Отзад личи много наклонено стъкло, почти подобно на купе, с интегриран спойлер, който подобрява аеродинамиката. LED фаровете ще бъдат с триъгълен дизайн.
Alfa Romeo Stelvio ще бъде първият европейски автомобил, който ще бъде изграден на новата платформа STLA Large на Stellantis. Тя вече се използва при Dodge Charger и Jeep Wagoneer S. Очаква се да бъдат последвани и от новата Giulia, очаквана до края на 2026 година.
Сред иновациите, които ще дебютират с новия Alfa Romeo Stelvio (и в новата Giulia) е технологичната архитектура STLA Brain, която позволява софтуерни актуализации по въздуха и най-модерните системи за подпомагане на шофирането. В сравнение с SUV-а, който предстои да напусне пазара, новото поколение ще има и по-голям централен екран.
Снимките на новата Alfa Romeo Stelvio, който ще се произвежда в завода в Касино (Италия), е направен в тестовия център Arjeplog в Швеция. Иначе прототипите са сглобени в завода Mirafiori в Торино. Екстремните климатични условия на Швеция, с температури, падащи до минус 30°C, позволяват на инженерите да извършват специфични тестове за динамиката на шофиране в ситуации на слабо сцепление.
Всеки прототип е подложен на хиляди часове пробване в тази среда. След това екипът ще се премести на места с умерен климат - като полигона в Балоко (Италия). Накрая в пустинята. Там ще се тестват други компоненти, като например климатичната система.