Стратегически планове на автомобилните производители за преминаване към електрическо задвижване следват ефекта на доминото. Alfa Romeo е поредната компания, която се отказва от първоначалната си цел за отказ от двигателите с вътрешното горене. Марката, която е част от Stellantis, имаше намерения от 2027 година да предлага само електрически модели в САЩ, но това се промени.
Новата цел пред италианския производител е да приеме „мултиенергийна“ стратегия, предлагаща бензинови, електрически и plug-in хибридни превозни средства. Изданието Automotive News цитира шефа на Alfa Romeo за Северна Америка - Крис Феуел, който каза, че принуждаването на дилърите да продават само електрически автомобили след две години е огромно ограничение.
„Имаме 110 дилъра в мрежата ни в САЩ и би било голямо предизвикателство за тях да оцелеят с портфолио само за BEV“, коментира Феуел.
И без преминаването към изцяло електрически модели, Alfa Romeo има много проблеми в САЩ, където продажбите са спаднали с 19% до само 8865 коли. Трябва да се отбележи, че планът на марката предвиждаше през 2027 тя да направи същото и на пазарите в Европа и Китай, като все още не е ясно дали промяната ще засегне и тези два региона.
Вече бившият главен изпълнителен директор Жан-Филип Импарато наскоро обяви, че Alfa може да приеме по-разнообразна гама от задвижвания, като запази ДВГ за дълги разстояния, ако това е, което хората искат. Импарато каза, че новият шеф на компанията - Санто Фичили, разполага с всичко необходимо, за да пусне наследници Giulia и Stelvio с електрическо задвижване. Двата модела ще използват платформата STLA Large и както се вижда при Dodge Charger, тя е проектирана за бензинови и електрически задвижвания. SUV-моделът ще се появи по-късно тази година, а седанът ще го последва през 2026.