IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Alfa Romeo Stelvio – електрическа мощност и над 1000 конски сили

Новото поколение на популярния SUV ще получи версии с един или два мотора

Италианският производител Alfa Romeo се готви за премиерата на чисто ново Stelvio, съобщава британското издание AutoExpress, което публикува и свое виждане за това как ще изглежда новият SUV на марката.


Alfa Romeo Stelvio


Премиерата на модела е планирана за лятото и той ще бъде позициониран като конкурент на премиум SUV като Audi Q6 e-tron и Polestar 3. Stelvio ще използва новата STLA-Large платформа на Stellantis Group, което позволява поддържането на батерии с капацитет между 85kWh и 115kWh във варианти с един или два двигателя. Електрическата система с 400V или 800V ще позволи на по-мощната батерия да осигури пробег от 780 км.

Амбициите на Alfa Romeo обаче не се ограничават само с тези версии. Планиран е и „напомпан“ вариант Quadrifoglio с над 1000 к.с. и време за ускорение от 0 до 100 км/ч за около две секунди. Въпреки че това е огромен скок в мощността и производителността спрямо съществуващия Quadrifoglio, ще има значително намаление на теглото от електрическото задвижване на батерията.


Alfa Romeo Stelvio


Stelvio ще бъде основно електрически модел, но италианският производител ще се предлага и в хибриден вариант. Това става благодарение на универсалната платформа, позволяваща използването на различни задвижващи системи. Освен това, в Alfa Romeo обръщат и специално внимание на дизайна, който през годините винаги е бил основното оръжие на италианската марка.

„При електромобилите има много ограничения, с които трябва да се съобразяваме, така че предизвикателството е огромно“, коментира главният дизайнер на марката Алехандро Месонеро-Романос. Той допълни, че дизайнът на новото Stelvio черпи вдъхновение от някои по-стари модели, един от които е емблематичното купе SZ от 90-те години, известно като „Il Monstro“ (Чудовището) заради неудобните си пропорции.

„SZ е вдъхновяващ заради характера и бруталността си, а не заради красотата си. Това е много вдъхновяващо за нас. Има толкова много влияния от много Alfa Romeo, но предизвикателството е да избереш правилните, в правилната кола и в точния момент, но да не бъдеш твърде ретро”, обясни Месонеро-Романос.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Много моля преди познавачите да ми нацвъкат минусите (и нарушат храносмилането) да забележат че се извинявам за направената грешка - вместо АДХ имах предвид електрическата Акюра ЗДХ. Ай, со здраве...
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Новата Акюра АДХ има такава грозна задница, сега и Стелвио...
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 4 седмици )
    Сал да питам: Кой, кога и къде ще го кара? А, и за колко?
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    само двигател не прави автомобил има множество фактори като междуосие ширина на пътната следа подресорна маса големина джанта конструкция на окачването предавателно число на кормилната рейка център и височина на тежестта за съжаление алфа живеят в миналото разчитайки на безрезервната любов и идолопоклонничество на своите фенове и последователи но колаборация под шапката на пежо е катастрофа ако ползват споделена платформа с мазерати но видимо ценово да са по ниско ще имат пазарен успех
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ФенскиАрт ( преди 1 месец )
    Рук, "дизайна по-горе" е подчертано необичаен, вдъхновен отзад от Брера. Която е г/д достъпен автомобил за времето си. Мито и Жулиета също винаги са били масови коли. Да, Алфа винаги са разчитали и на масовия сегмент. Запознай се по въпроса, моля те. Този Стелвио ще е съобразен с пазарните реалности ако марката иска повече от 20 000 продажби. Демек, правилен ход е.
  • #6
    12 rate up comment 8 rate down comment
    па ше фалиргат ( преди 1 месец )
    ората се отказват от тия електро истории, тия пак натегат по акъла на джeндъpeте. единствено Волво имат шанс с електриките, щото клиентие са им такива, а и никога не са имали мотор кат хората. Порше вече си осъзна грешката, Мерц също. Тоя бидон за зеле няма кой да го купува а на бас....
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    до 1 - точно това направих, но все пак не затварям напълно вратата за добро електрическо Стелвио. Много се надявам , не с дизайна по горе обаче.до 3 - Алфа никога не са били масови коли, никога не са имали такива амбиции. И преди ерата Фиат винаги са имали и топ модели в ограничена серия, по-скъпи и от Мазерати, че и Ферари. Няма нищо лошо във връщането към тази стратегия, но не с ребрандиране на Пежо и Ситроен, а с истински Алфи.
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Бивш дилър на Алфа ( преди 1 месец )
    Какво по дяволите е това?!?!!
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    150000лв ( преди 1 месец )
    С тези параметри на батериите и зареждането имат шансове в сегмента. Всичко хубаво ама цените ще са като за Мазерати. Това означава ли, че и Алфа ще изоставя масовия сегмент?!
  • #2
    5 rate up comment 11 rate down comment
    факт ( преди 1 месец )
    Батериите са добри а двг е грешка.