Alfa Romeo Giulia навършва 10 години от излизането на пазара и това го прави един от най-старите седани, които все още се продават. Краят на жизнения цикъл на италианския спортен модел е съвсем близо и заедно с него ще изчезне и традиционният стил на каросерията. Казано по друг начин – второто поколение на Giulia, планирано за 2026 година, няма да бъде седан.
Новият главен изпълнителен директор на Alfa Romeo - Санто Фичили (той отговаря и за Maserati), направи важното разкритие в интервю за френското издание L'Argus. Шефът на марката заяви, че следващата Giulia ще приеме „нов дизайн и нов тип каросерия“, комбинирани с SUV характеристики.
„Платформата му ще бъде същата като тази на Stelvio. Така че можете да си представите какъв вид превозно средство ще предложим“, коментира Фичили, без да дава други подробности.
Логиката подсказва, че това няма да е пълноценен кросоувър. В крайна сметка Alfa Romeo има в гамата си Stelvio, който ще получи ново поколение още тази година. И превръщането на Giulia в SUV със сигурност противопоставило двата модела, от което ще пострадат продажбите им.
Най-вероятно бъдещата Giulia ще бъде лифтбек с пет врати, подобно на Citroën C5 X, Peugeot 4008 и наскоро пуснатия DS N°8. Това означава по-висок просвет от типичния седан, но в същото време по-нисък в сравнение с този на следващото Stelvio. Вероятно ще има извита линия на покрива, което намалява практичността, вместо по-плоския покрив на SUV, който увеличава пространството за главата и товарния капацитет.
Това, което също се знае, е че новият модел ще порасне на размери, тъй като сменя платформата Giorgio, за да премие към новата STLA Large архитектура на Stellantis. Днешната Giulia е дълга 4660 мм, но при нова платформа минималният показател е 4765 мм. Междуосието сега е 2820 мм, но при STLA Large то варира между 2870 и 3075 мм.
За разлика от настоящата Giulia, работеща само с ДВГ, нейният наследник ще може да получи и електрически вариант, благодарение на новата архитектура. Шефът на Alfa призна, че от гамата отпада 2,9-литровият V6 на Ferrari, използван при сегашното поколение, но има други варианти за 6-цилиндров мотор в новото поколение. Механично свързаният Dodge Charger Sixpack, например, има 3,0-литров редови мотор Huricane с двойно турбо, развиващ до 550 к.с.