Приключението на Карлос Тавареш като главен изпълнителен директор на Stellantis приключи с оставката му на 1 декември. Португалският мениджър ръководи групата от нейното раждане, официално стана на 1 януари 2021-а.
Освен сериозните финансови проблеми и проблеми със заетостта, довели до ранното му напускане (договорът на Тавареш първоначално щеше да изтече през 2026 г.), все пак той остави индустриално наследство. Тоест, автомобили, които символизират неговото "Царуване".
Трябва също да се отбележи, че по време на Тавареш - групата Stellantis сключи споразумение с китайския гигант Leapmotor. Последният прави модела T03 в завода на групата в Полша. Така че сигурно ще има тепърва спорове около приноса на португалеца.
Най-добрите модели на Stellantis при Тавареш (ГАЛЕРИЯ)
Alfa Romeo Junior е кола, която предизвика спорове от старта си на пазара през 2024 година. Първото име на модела трябваше да бъде "Milano". Но според министъра на бизнеса и производството в Италия - Адолфо Урсо, това би нарушило закона за италианското звучене. Така е, защото моделът се произвежда в Полша, а не на Апенините. Няма мърдане, Milano стана Junior. Колата e дълга 416 см и има минимален обем на багажника от 415 литра (400 при електрическата версия). Junior се предлага с два двигателя: бензинов мек хибрид и електрически . Първият е оборудван с 1199-кубиков двигател, способен да достави 136 коня. Що се отнася до електрическия Junior - максималната мощност е 156 к.с. Автономността е 410 километра, но в цикъл WLTP. Тоест, не чакайте чак толкова.