IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis се раздели с Карлос Тавареш

Новият главен изпълнителен директор ще бъде обявен през 2025

Главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, подаде оставка, която влиза в сила незабавно. Решението на шефа на един от най-големите автомобилни консорциуми в света е изненада, тъй като миналия месец той заяви, че планира да се пенсионира през 2026.


Карлос Тавареш


Stellantis публикува кратко изявление, в което съобщи, че бордът на директорите на компанията е приел оставката и вече са започнали търсенето на нов изпълнителен директор. Очаква се решение да бъде взето през първата половина на 2025. Дотогава групата автомобилни производителите ще бъде ръководена от изпълнителен комитет начело с председателя Джон Елкан.

„Благодарим на Карлос за годините му всеотдайна служба и ролята, която изигра в създаването на Stellantis, в допълнение към предишните промени в PSA и Opel, поставяйки ни на пътя да станем глобален лидер в нашата индустрия", коментира Елкан.

Автомобилният производител не съобщава какво е предизвикало внезапната оставка, но старшият независим директор на Stellantis - Анри де Кастри, намекна за несъгласия с Тавареш. Той заяви, че „успехът на Stellantis от създаването му се корени в перфектното съответствие между референтните акционери, борда и главния изпълнителен директор“. В последно време обаче се появиха доста разногласия между Тавареш и борда на директорите, което явно е причината за смяната.

През последните месеци португалският топ-мениджър беше подложен на огромен натиск от всички страни, като профсъюзът на работниците в САЩ призова за уволнението му, докато в Италия служителите в автомобилните фабрики на Stellantis стачкуваха в знак на протест срещу съкращенията на производството през годините.

Дилърите на компанията от групата също се обявиха срещу Тавареш, тъй като Stellantis направи поредица от погрешни стъпки, които доведоха до раздути ценови листи, както и до твърде много натрупани автомобили, които не могат да бъдат продадени.

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    В града където живея, дилърите на Пешо и фиат ги затвориха едните се занимават с коли втора ръка, а другите станаха представители на няколко китайски марки.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 час )
    нали беше супер гений...какво стана...значи руснаците са прави като казват "поживeм-увидим"...
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Тавареш навремето направи необходима, но лесна стъпка - оряза разходите. Само че тя е само първата. Всеки може да я направи. Трудното е да се модернизират процесите, да се въведат иновации и да се реагира бързо на пазара. А още по-трудно е да се действа с точна дългосрочна визия. Тавареш се провали във всичките.