Малко хора обръщат внимание на гумените тръбопроводи на охладителната система на двигателя. Те обаче могат да причинят сериозни проблеми, особено през зимата. Сега ви разказваме за най-сериозните неприятности, които могат да донесат тези "маркучи".
Състоянието на тръбопроводите на охладителната система трябва да се следи внимателно, тъй като херметичността на системата зависи основно от тях, а следователно и здравето на целия захранващ блок. Малко хора знаят, че при определени обстоятелства тръбите могат да се свият или обратно, да се надуят и дори да се спукат. Което, разбира се, ще донесе много неприятности на собственика на автомобила.
Факт е, че когато водачът изключи двигателя, той започва да се охлажда и излишният въздух излиза през клапана, разположен в капака на разширителния резервоар. Този излишък се компенсира от атмосферата чрез втори възвратен клапан на капачката. Ако това не се случи, тогава в охладителната система се създава вакуум, което води до свиването на гумените тръби.
Подобен проблем най-често се появява именно през зимата, когато температурните колебания се усещат най-ясно. Тук трябва да се има предвид, че при такава компресия тръбите се износват и губят еластичност. В най-лошия случай се появяват пукнатини по тях, което в крайна сметка води до изтичане на антифриз, а това е директен начин за прегряване на двигателя.
Ако един от клапаните на капачката на разширителния резервоар е запушен или дефектен, или по-скоро се отваря с прекомерно налягане, тогава точно това налягане може рязко да рефлектира в системата. Това ще стане, да речем, когато натоварите двигателя. Например, колата е заседнала в снега и водачът се опитва се да се измъкне от снежния плен. При рязък скок на налягането една от тръбите може да се надуе и ако е стара или с лошо качество, може да се спука напълно. Това също ще доведе до сериозно изтичане на охладителна течност и до прегряване на двигателя.
Освен следенето и навременната подмяна на гореспоменатите клапани, не трябва да забравяме и, че гумените тръби стареят с времето. По краищата им се появяват пукнатини, които също могат да причинят течове. Проблемът може да бъде решен чрез затягане на скобите, но това е само временна мярка.
И накрая, не пестете от ремонт на охладителната система и никога не поставяйте добавки за запушване на малки течове. Тяхната субстанция може да запуши по-фините канали. Освен това при смяна на радиатор е силно препоръчителна и смяната на тези гумени тръби. В крайна сметка те се притискат от скобите и запомнят формата на старата част, да речем. В резултат на това, ако поставите старите тръби обратно, тогава течовете е почти сигурно, че не могат да бъдат избегнати.