IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога тръбите с охлаждаща течност могат да бъдат опасни за двигателя

Състоянието на гумените съединения трябва да се следи внимателно

Малко хора обръщат внимание на гумените тръбопроводи на охладителната система на двигателя. Те обаче могат да причинят сериозни проблеми, особено през зимата. Сега ви разказваме за най-сериозните неприятности, които могат да донесат тези "маркучи".


маркучи


Състоянието на тръбопроводите на охладителната система трябва да се следи внимателно, тъй като херметичността на системата зависи основно от тях, а следователно и здравето на целия захранващ блок. Малко хора знаят, че при определени обстоятелства тръбите могат да се свият или обратно, да се надуят и дори да се спукат. Което, разбира се, ще донесе много неприятности на собственика на автомобила.

Факт е, че когато водачът изключи двигателя, той започва да се охлажда и излишният въздух излиза през клапана, разположен в капака на разширителния резервоар. Този излишък се компенсира от атмосферата чрез втори възвратен клапан на капачката. Ако това не се случи, тогава в охладителната система се създава вакуум, което води до свиването на гумените тръби.

Подобен проблем най-често се появява именно през зимата, когато температурните колебания се усещат най-ясно. Тук трябва да се има предвид, че при такава компресия тръбите се износват и губят еластичност. В най-лошия случай се появяват пукнатини по тях, което в крайна сметка води до изтичане на антифриз, а това е директен начин за прегряване на двигателя.


маркучи


Ако един от клапаните на капачката на разширителния резервоар е запушен или дефектен, или по-скоро се отваря с прекомерно налягане, тогава точно това налягане може рязко да рефлектира в системата. Това ще стане, да речем, когато натоварите двигателя. Например, колата е заседнала в снега и водачът се опитва се да се измъкне от снежния плен. При рязък скок на налягането една от тръбите може да се надуе и ако е стара или с лошо качество, може да се спука напълно. Това също ще доведе до сериозно изтичане на охладителна течност и до прегряване на двигателя.

Освен следенето и навременната подмяна на гореспоменатите клапани, не трябва да забравяме и, че гумените тръби стареят с времето. По краищата им се появяват пукнатини, които също могат да причинят течове. Проблемът може да бъде решен чрез затягане на скобите, но това е само временна мярка.

И накрая, не пестете от ремонт на охладителната система и никога не поставяйте добавки за запушване на малки течове. Тяхната субстанция може да запуши по-фините канали. Освен това при смяна на радиатор е силно препоръчителна и смяната на тези гумени тръби. В крайна сметка те се притискат от скобите и запомнят формата на старата част, да речем. В резултат на това, ако поставите старите тръби обратно, тогава течовете е почти сигурно, че не могат да бъдат избегнати.

0 от 500