Производителите на електрически превозни средства все по-често пускат своите модели без традиционно AM-радио, съобщава Consumer Guide. Например, електрическите автомобили на Audi, BMW, Porsche, Tesla и Volvo вече се продават без AM-радио, като Tesla се отказа от тази функция още през 2018 г.
Имайте предвид, че познатите ни радиоприемници обикновено работят в два режима наведнъж - AM и FM, като това разделение не е на къси и дълги вълни, а на модулация. В случая, AM е амплитудна модулация (изобретена през 1870 г.), при която силата на сигнала постоянно се променя. В същото време, FM означава честотна модулация, при която нивото на сигнала е постоянно, но честотата се променя (тя е разработена през 30-те години на миналия век).
В момента има малко радиостанции, които излъчват в AM-сегмента, въпреки че сигналът стига по-далеч от този на FM и предаването им е по-евтино, което им позволява да работят в слабо населени райони. И редица електрически превозни средства, като Ford F-150 Lightning, Mustang Mach-E, Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV и други, имат AM
Причината, поради която производителите се отказват от AM радиото е, че когато слушате радиостанции в този сегмент, често можете да чуете смущения. А за премиум-колите това е от голямо значение, защото шофьорите могат да обвинят именно компанията-производител, а не амплитудната модулация.
„Не искаме нашите шофьори да имат лошо преживяване“, каза говорител на Audi пред Consumer Guide, когато беше запитан защо германската компания се отказва от AM радиото. В Mercedes-Benz са съгласни с това мнение. „Едно електрическо превозно средство генерира честоти, които пречат силно на AM-сигналите. Това води до статични, бръмчащи и изкривени звуци, които могат да заглушат и блокират излъчването, а това води до недоволство от страна на клиентите“, обясни говорител на Mercedes-Benz.