IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо електромобилите нямат AM-радио?

Производителите масово се отказват от предлагането на тази функция

Производителите на електрически превозни средства все по-често пускат своите модели без традиционно AM-радио, съобщава Consumer Guide. Например, електрическите автомобили на Audi, BMW, Porsche, Tesla и Volvo вече се продават без AM-радио, като Tesla се отказа от тази функция още през 2018 г.


електромобили


Имайте предвид, че познатите ни радиоприемници обикновено работят в два режима наведнъж - AM и FM, като това разделение не е на къси и дълги вълни, а на модулация. В случая, AM е амплитудна модулация (изобретена през 1870 г.), при която силата на сигнала постоянно се променя. В същото време, FM означава честотна модулация, при която нивото на сигнала е постоянно, но честотата се променя (тя е разработена през 30-те години на миналия век).

В момента има малко радиостанции, които излъчват в AM-сегмента, въпреки че сигналът стига по-далеч от този на FM и предаването им е по-евтино, което им позволява да работят в слабо населени райони. И редица електрически превозни средства, като Ford F-150 Lightning, Mustang Mach-E, Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV и други, имат AM

Причината, поради която производителите се отказват от AM радиото е, че когато слушате радиостанции в този сегмент, често можете да чуете смущения. А за премиум-колите това е от голямо значение, защото шофьорите могат да обвинят именно компанията-производител, а не амплитудната модулация.

„Не искаме нашите шофьори да имат лошо преживяване“, каза говорител на Audi пред Consumer Guide, когато беше запитан защо германската компания се отказва от AM радиото. В Mercedes-Benz са съгласни с това мнение. „Едно електрическо превозно средство генерира честоти, които пречат силно на AM-сигналите. Това води до статични, бръмчащи и изкривени звуци, които могат да заглушат и блокират излъчването, а това води до недоволство от страна на клиентите“, обясни говорител на Mercedes-Benz.

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ами, нормално. Първо отпадна "социалистическия" FM обхват от 68 до 88 мхц. После касетките, сидитата.....Иначе, много зле технически преведена статия.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Технически неграмотна статия, АМ означава амплитуда модулация, правилно. За автомобили означението се използва за къси вълни. FM - честотна модулация - използва се за укв.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    mike1973s ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости , кой слуша АМ, в България просто никой не е в час. Сега когато в Европа се слуша DAB+ (който даже не е споменат) вие говорите за АМ. Само за четене на езика
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз слушам Хоризонт в колата и по магистралата се хваща Хоризонт. Не знам на УКВ ли или не, AM или FM.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петре, ти в кой век живееш?
  • #1
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой слуша вече на средни вълни? Преди много години това беше единственото покритие в много райони на България, но в момента дори да няма УКВ, има музика я в телефона, я на флашка, а мобилен интернет има почти навсякъде.