IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Кога електромобилите ще станат по-масови от колите с ДВГ

Продажбите на конвенционални превозни средства са достигнали своя пик, твърдят експерти

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.


електромобили


Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.

Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.

Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.


0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До /// ( преди 1 година )
    Реакторите имат срок на експлоатация. Те ТРЯБВА да затворят след определен период от време. Наш е проблема, че не строим нови.
  • #36
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мой човек, нямам нищо против да отидеш в африка и да поживееш в колиба, направена от ексременти. Може да отидеш и в бангладеш. Е, ако случайно те изядат може и да разбереш колко много си сбъркал. Не съм изненадан, че се докарахте дотам да защитавате африканците. Утре ще започнете защитата и на исляма. Въпрос на ценности - нали така казва кучето като си ближе ******* ? После що ли ревете, че сте бедни.
  • #35
    17 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Но да оставим Африка. ЕС ни затвори реакторите, обаче те продължават да си строят. Затвориха ни ЮП, но си построиха втори северен такъв. Спряхме да купуваме газ от Русия, но те продължиха. Сега си отварят и въглищните централи, но ни натскат да затворим наите. Не разбра ли, че ЕС прие бившият соц блок, защото това е огромен пазар за тяхните стоки, за свежа работа ръка и кошче за отпадъци! Ако не си го разбрал, някой ден ще го разбереш!
  • #34
    7 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    33 Може и така да е, но кой казва, че нашите правила на ЕС са правилните? Азия си има едни разбирания, Африка други, ЕС трети. Както се казва, монетата има две страни. Ние в европа водорасли не ядем, но я виж Япония... така че не може да се каже ние сме прави, те не са. Имат много деца, защото е имат и голяма смъртност. Навремето в България е било нормално да имат семействата по 9-10 деца. Въпрос на времена, на разбиране и обкръжаваща среда!!!
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И от цялата работа за колосалните "успехи" на африка, азия и латинска америка контрааргумента е за лицемерието на немците? А ако кажа, че в африка не спазват, ама никакви правила за нищо какво ще кажете? Преди време имаше статии за раждаемостта в африка и някаква жена на 34 години с 36 деца. По същата логика някой от вас е виновен за тия деца, нали?
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лицемерните немци сами ще отговарят за лицемерието си. Ние какво общо имаме с тях?Тесла маниака май е гледал филма с Дензъл и сцената с обгазяването, а?
  • #31
    11 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    И още нещо, понеже сме 21 век твоят любим запад отваря наново въглищните си централи! но понеже на запада, те са еко!!!
  • #30
    8 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    29 а който не го е удрял ток, не знае че и се умира от него. Хайде стига с тези примитивнио сравнения. Хвани ми две фази на 380 волта и после ми разправяй, че тока е еко!!! Вземи си смени доставчика!!!
  • #29
    3 rate up comment 11 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Който не е спал в затворен гараж с работещ автомобил и който не е събирал филтри по храстите, няма мнение по тези теми. Експериментът ДВГ приключи по 2 причини: I. Ауспух II. Примитивна, допотопна техника от 19в., а който не е разбрал, вече сме в 21-ви.
  • #28
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С други думи - още дълго време ще гледаме как индийчета, пакистанчета и африканчета ровят в планини от ***. А в Бразилия "язовирни стени" създават цунамита. Най-забавната част е, че повечето от вас не ги броят за хора, а те мислят същото за вас. А колосалните успехи на африканците включват колиби от ексременти, масови болести, човекоядство, деца-войници и обрязване на жени. Звучи сякаш дружбата и приятелството ще бъдат вечни.