IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Кога електромобилите ще станат по-масови от колите с ДВГ

Продажбите на конвенционални превозни средства са достигнали своя пик, твърдят експерти

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират автомобилните продукти и бизнес модели.


електромобили


Както традиционните производители, така и новите стартиращи фирми харчат повече за справяне с тези тенденции. От 2010 г. заинтригуваните инвеститори са насочили 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $120 милиарда, е отишла за разработка на електрически превозни средства.

Индустрията досега разчиташе на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене за основната част от своя растеж. Но се предвижда общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2%, при това краткосрочно - до 2025 г. Прогнозите са след това те да намалеят през остатъка от десетилетието. Но автомобилната индустрия в световен мащаб ще продължи да печели поради оптимизма относно увеличаването на приходите от друг вид превозни средства - тези, задвижвани от електричество.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се увеличиха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19.

Сега, според небезизвестните анализатори от McKinsey прогнозата е, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2022 до 2030 г., като годишните продажби на електромобили ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период. Така че доминацията на колите с ДВГ явно ще трае още съвсем кратко време.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    След като никакво обяснение не минава, независимо колко дружелюбно и приятелско е написано, ще остане само бъзика и подигравките. Щом нямате акъла да разберете неща ката отрова в химията и биологията, нито елементарна концепция като парниковия ефект, ще бъдат само остра ирония и сатира, пък вие си псувайте. Може би нямате акъла и уменията да си построите парник на село, нали?
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Очевидно повечето от вас нямат техническо, научно или инженерно образование. Иначе нямаше да ръсите бисер след бисер. Брутално опростено, ако имате бинарен избор, само за или против, можете да гледате в бъдещето и да използвате по-нови и евентуално по-качествени технологии ( като Южна Корея, Сингапур и Тайван) или да гледате миналото като повечето араби и африканци. Аз лично няма да се сърдя, ако се возите на каруци, НО НЕ и в центъра на София. Съмнява ме, че ще разберете.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не ми пречи да съм обиколил България и Европа. Но нямам намерение да стъпя в някои части на света, включително огромна част от африка. В Ермитажа и Лувъра човек може да прекара години, но това е съвсем различен разговор. Не съм изненадан, че ще се направите на ударени. Сега не ги водим тези спорове, както сега твърдите, че преди не са се водили други спорове. Тоя филм може да мине с полезните, които гласуваха за цяря, но не и за науката и технологиите.
  • #14
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електричарите имате интересно мислене - от една страна електричката е съвършена и никой здравомислещ човек не би искал друго, но от друга страна дайте тоталитарно да забраним всичко друго да не би някой да кривне без да иска
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 2 години )
    Щом имаш кола регистрирана в ЕС, не могат да те спрат на границата. Освен ако за цялата страна в която влизаш не са забранени такива возила. А това би станало най-рано около 2050-та. А тогава вече просто няма да са останали живи двг-та предвид забраната от 2035-та
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    А защо мислиш, че съм се засилил за запада? Един живот няма да ти стигне да обиколиш само България, а има толкова красиви места. Не всички са хукнали към прехваленият ви запад. На мен например ми се ходи на Изток. Санкт Петербург, Москва, Южна Корея, Китай, Япония. Стига с тоя запад, той не е центъра на света!
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И за спора за и против електрониката в колите не си спомняте. Не съм изненадан. С акъл като за амеба( или зелена ***) е нормално нищо да не си спомняте. Ако сте малки лапета, ви е простено.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не си спомням за спор западни срещу руски
  • #9
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Иначе до 2028 80% от всички произвеждани и продавани леки коли ще са електрически. И когато на граница от ЕС ви кажат, че не можете да влезнете, от срам и гъзария ще си купите и вие. И разговорите просто ще се повтарят - колко точно сте били обратно на острото да ползвате скапани продукти? Едва ли помните в началото на 90-те спора западни срещу руски коли.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Забавната част е, че най-бедните страни в африка сега имат повече коли отколкото комунистическите такива. Ще се наложи да се сравнявате много скоро със северна корея, венецуела, боливия, еритрея и сирия. Все райски кътчета на земята, обещавани и построени от най-гнусната религия на земята.