IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota съобщи за сериозен спад в продажбите

През юни автомобилният гигант ще произведе 750 000 автомобила вместо първоначално планираните 850 000

Компания Toyota публикува отчет с данни за продажбите и производството на автомобили, който засяга месеца май 2022 г. От него става ясно, че продажбите спадат за девети пореден месец, като в световен мащаб са продадени 761 466 автомобила, което е спад от 9.4% спрямо същия месец на миналата година.


Toyota


Поради проблеми с наличността на компоненти и честите спирания на фабриките, обемът на производството също намалява - до 634 940 автомобила (минус 5.4 процента спрямо май 2021 г.) при план от 700 000 екземпляра. Така най-големият по продажби автомобилен производител в света не изпълнява производствения си план за трети пореден месец. Въпреки това Toyota все още се придържа към целта си да произведе рекордните 9.7 милиона превозни средства през текущата фискална година, приключваща през март 2023-а.

През май спиранията на поточните линии в Япония доведоха до 28.5% спад в обема на производството на коли на местно ниво (144 204 превозни средства), докато производството в чужбина показа леко увеличение от 4.6 процента до 490 736 превозни средства. Що се отнася до продажбите, те паднаха с над 20 процента (86 544 автомобила) на вътрешния пазар и със 7.7 процента (674 922 коли) в другите страни.

В първите месеци на глобалния недостиг на полупроводници Toyota нямаше почти никакви корекции поради големите запаси от части. Тази година обаче дългогодишната криза застигна и японския автомобилен гигант.

Ситуацията се влоши от прекъсвания на доставките поради избухването на COVID-19 в Китай. Toyota вече намали целта си за производство за юни на два пъти. Сега тя възлиза на 750 000 автомобила, около 12 процента под първоначалния план, съобщава Reuters.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка си прави криви сметки с хибридите. Тя има завод за NiHM акумулатори и си мисли, че е хванала дявола за рогата, но никелът поскъпва и изчезва от пазарите, защото в един литиево-йонен акумулатор има повече никел, отколкото литий, въпреки името. Цение ще се вдигат и за Тойотка, още повече, че и се налага постепенно да монтира все по-големи акумулатори на моделите си, за да влиза в новите изисквания. На последната Корола 2.0 дъното на багажника стърчи заради по-голямата батерия.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Именно. Ако можеха да произведат към момента 2,5 милиона годишно, отдавна щяха да са задминали BMW Mercedes и audi по продажби. Въпрос на време да отмине кризата и да увеличат капацитета на производство за да си вдигнат продажбите.Toyota и изброените по-горе три марки и да се увеличат производството няма да им се вдигне търсенето, защото вече са постигнали каквото могат на този фронт. И ако BMW audi и Mercedes си запазят продажбите заради електромобилите, продажбите на Toyota ще падат.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла ще има спад второто тримесечие единствено заради Шанхай, който властите бяха блокирали за повече от месец заради Ковид, включително и производството. Специално заводът на Тесла не работи поне 3 седмици а след това работеше още 2-3 на половин капацитет. Освен това някои от поддоставчиците им също бяха затворили производствата си изцяло. Иначе търсене - колкото искаш. Дори пак вдигнаха цените.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Ами Тесла например има ръст на продажбите, така че не е лошо ти да се огледаш в какъв свят живееш. Миналата година имаха 89% ръст на продажбите! Първото тримесечие също имаха огромен ръст, а това тримесечие което завършва днес, ще имат спад спрямо първото тримесечие, но въпреки това ще имат ръст на продажбите спрямо миналата година. А в същото време, Toyota не може да намери батерии за 10 000 електромобила /год от един доставчик.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти в кой свят живееш? Бензинът вече е тръгнал да гони 4 лв, а до края на кризата ще струва 5. А който е тръгнал да купува чисто нов автомобил обикновено смята да го кара и си прави сметката в дългосрочен план, а не само какво ще плати в момента на покупката на автомобила. Един SUV за първите 300 хиляди километра ще изхарчи около 150 хиляди лв за гориво или 15 000 лв за ток. А разликата при покупка ще е 20-30 хиляди лв. Кой ли ще се купува повече?
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие долу в кой свят живеете, кой има продажби в тази криза, а и то не е дошъл пика още. След като всичко свърши, този който продава качествени автомобили на достъпна цена ще продава, това изключва напълно електромобилите които технологично са мега зле все още и супер скъпи, направо 3 пъти.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Има и друг фактор, който много бързо ще потопи Toyota. Цените на материалите за производство на автомобили , както и горивата за тяхното транспортиране и енергията за тяхното производство поскъпват както за електромобилите така и за ДВГ, но технологиите за производството на електромобили поевтиняват. Хората са психически настроени, че електромобилите са по-скъпи, но когато вдигнат цените на ДВГ се мръщят. А скоро цените ще се изравнят, а Toyota няма електромобили, няма и да има.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента изглежда като намаление заради недостиг на компоненти, но съвсем скоро ще се разбере, че и търсенето на Тойоти намалява поради липсата на електрически модели.
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде Добро утро. Toyota каквото си това с това ще се завие. Другите компенсират намаляващите продажби на ДВГ с увеличаващите на електромобили
  • #1
    1 rate up comment 5 rate down comment
    era ( преди 1 година )
    долна ****тия си Тиквуне, една кукла на конци оставена да събира трохите докато грабят и изтриват от лицето на земята един древен народ. Господ оставя, но не забравя.