IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Откъде ще вземем батерии за толкова електромобили?

ЕС забрани двигателя с вътрешно горене от 2035 въпреки съпротивата на Италия и България

Най-голямото предизвикателство пред автомобилната индустрия в Европа е откъде да намери достатъчно батерии, за да осигури подмяната на двигателя с вътрешно горене, заяви финансовият директор на Volkswagen Арно Антлиц. По-рано днес екологичните министри на страните от съюза приеха предложението за окончателна забрана на бензиновите и дизеловите двигатели от 2035. Италия, България и още три страни настояваха за отсрочка до 2040 и още някои отстъпки, но в крайна сметка надделя позицията на мнозинството. Италианците поне си издействаха освобождаване на луксозните марки като Ferrari и Lamborghini от таваните, важащи за масовите производители.
 
 
батерии, VW
     
       
На практика забраната означава, че от 2035 всички нови автомобили, които се продават в ЕС, трябва да са електрически или на водород. "Това е предизвикателство, но смятаме, че е постижимо", заяви Антлиц пред Reuters. "Най-големият проблем не е как да увеличим капацитета на фабриките си за електромобили. Най-големият проблем ще е да увеличим доставките на батерии".

Едва през 2019-2020 Европа започна да прави първи стъпки към създаване на собствени производства на клетки за батерии. При нарастващата конкуренция за незаменими суровини като литий, никел, манган и кобалт не всички производители ще са в състояние да си осигурят надеждни доставки. А и цените ще вървят нагоре, което поставя под въпрос способността на компаниите да реализират печалба.

Шефът на Stellantis Карлос Тавареш още преди месец предупреди, че очаква остър недостиг на батерии в индустрията през 2024-2025.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    dinoas ( преди 1 месец )
    Не мога да разбера защо вечно гледат към батериите вместо да погледнат към водород.... Япония и Китай вече имат дори и камиони с водородни клетки
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гоше ( преди 1 месец )
    Не разбирам защо си губите времето с тия драсканици. Времето ще покаже кой крив, кой прав. Оставете хората да си говорят и да си вярват!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    иво ( преди 1 месец )
    Защо ми изтрихте коментара с фотобатериите, истината ли боли, или е нещо неудобна?
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    иво ( преди 1 месец )
    До 5. Малката разлика, е, че тия, с въглищата, да ти направят ток, тровят цели градове. и села. А в моя гараж, ще си се задуша само аз, без да принуждавам никого да го прави с мен. Сещаш ли се разликата каква е?Знаеш ли с какво се хранят растенията, и дърветата, които секат всеки ден като откачени? Айде малко се поограмоти, преди да даваш *** идеи, щото аз пък мога да ти покажа, как хубаво гори електрокар в гараж, и не отнема два часа, да те убие. Има-няма 2 до 4 минути си на шницел.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до предложението - ходи да дишаш малко покрай Марица-изток или ТЕЦ Бобов Дол умньо :)
  • #5
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Предложение ( преди 1 месец )
    Запали двигателя в затворен гараж, качи си семейството в автомобила, отвори прозорците и остави двигателя да работи два часа и после обяснявай колко безумно чист въздух излиза от ауспуха! А заради високите цени на тока само в България са дадени заявки за изграждане на 21 гигавата фотоволтаични мощности, което е 10 пъти повече от мощността на АЕЦ Козлодуй. Въпрос на време е въглищните централи да започват да се палят само в най-големите студове през зимата.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    иво ( преди 1 месец )
    Батериите в отговор: "А то изобщо ще има ли здрави ВВ, дето да изкарат нашият живот?"Отделно ми е много чудно, колко въглища ще трябва да изгорят (такива, дет са със ЗЕЛЕН пушек, и неруски), за да ги нахранят поне веднъж тия батерии с ток. За медната мрежа и оборудването за зарядни станции няма да дори да коментирам. Отделно от това, двг на обикновеният шофьор от след 2008 някъде е БЕЗУМНО чист, и при правилна поддръжка няма електрокар, дето да го надживее, който и да е той.Измамата е колосалн ...
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно нямате дори акъла, че сте на нивото на африканците. На немците им е през шнорхела къде ще си пробутат старите коли - дали на нас, на арабите или в африка. Първо съберете акъл да си измажете бараките и да построите поне един парник на село.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    България какви отсрочки точно търси? Когато цяла Европа премине на електричество, кой ще произвежда или внася пушилници специално заради миниатюрния бг пазар?
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе този миналата седмица не обясняваше ли, че до 2024 година ще задминат Tesla по продажби на електромобили? Май само една седмица му беше достатъчна за да се сети, че всички производители са подписали дългосрочни договори с Тесла за пълния капацитет на производството им до 2030 година, а Тесла допълнително е подписала и договори с всички доставчици на материали за батерии. Тоест строежа на нови заводи за електромобили и за батерии става безсмислен.