IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Недостигът на пропан-бутан създава трудности за Dacia

Румънската марка спря временно продажбите на Bi-Fuel модели за Великобритания

Дъщерното дружество на Renault - румънската Dacia, се отказа от двугоривните версии на своите модели са пазара във Великобритания. Мярката е временна, като ще засегне Sandero и Duster, съобщи говорител на компанията.


Dacia Bi-Fuel


Причината за спирането на Bi-Fuel модели е недостигът на пропан-бутан, който се увеличи значително през последните години. Посочва се, че във Великобритания броят на станциите за зареждане с този тип гориво е намалял от 1400 на 368. В същото време цените газа са се увеличили, което намалява икономическата изгода от използването на пропан в сравнение с други горива.

Решението на Dacia, на практика, оставя британски пазар без нови превозни средства с двугоривни двигатели. Експертите посочват, че Sandero Bi-Fuel е един от моделите, които се отличават с много нисък разход и това го прави особено популярен във Великобритания. Наскоро проведен експеримент показа, че хечбекът може да измине 1450 км, когато е напълно зареден, а това го прави отличен избор за дълги пътувания.


Dacia Bi-Fuel


В Европа Dacia все още предлага Bi-Fuel варианти на Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Duster като по-евтини за използване алтернативи на гамата бензинови и дизелови двигатели. Всички модели от семейството Bi-Fuel са оборудвани с 1.0 TCe трицилиндров двигател с турбокомпресор, който може да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Същият мотор се предлага на Renault Clio и Captur.

Когато работи на LPG, двигателят произвежда 100 к.с.и 170 Нм, което е малко повече отколкото при работа на бензин. Мощността се предава към предните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Газ цена 1.56 на дизель 3.55 кое се е увеличило викат.То бива немски тапатси ама
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо тук става въпрос за пропан-бутан - евтина алтернатива на бензина, второ става въпрос за евтини коли. Къде се намесва електричка за минимум 70-80 хил срещу кола за 20-25. За да те стимулират за тази промяна трябва пари да ти дават за да можеш да си го позволиш. Само каското на електричката ще струва колкото годишната експлоатация на Дачия на газ.
  • #1
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето още едно предимство на електромобила. Можеш да го караш на пропан-бутан, метан, въглища, дърва, слънце, вятър и вода, атомна енергия, Абе въобще на каквото се сетиш, което е най-евтиното гориво в момента, без да променяш нищо по автомобила.Не се съобразяваш и с качеството на горивото, защото не могат да ти добавят вода, не могат да ти продадат некачествен продукт, сам можеш да си избереш на каква цена да заредиш, в момента от 14 стотинки до левче за киловат час със същите качества.