Дъщерното дружество на Renault - румънската Dacia, се отказа от двугоривните версии на своите модели са пазара във Великобритания. Мярката е временна, като ще засегне Sandero и Duster, съобщи говорител на компанията.
Причината за спирането на Bi-Fuel модели е недостигът на пропан-бутан, който се увеличи значително през последните години. Посочва се, че във Великобритания броят на станциите за зареждане с този тип гориво е намалял от 1400 на 368. В същото време цените газа са се увеличили, което намалява икономическата изгода от използването на пропан в сравнение с други горива.
Решението на Dacia, на практика, оставя британски пазар без нови превозни средства с двугоривни двигатели. Експертите посочват, че Sandero Bi-Fuel е един от моделите, които се отличават с много нисък разход и това го прави особено популярен във Великобритания. Наскоро проведен експеримент показа, че хечбекът може да измине 1450 км, когато е напълно зареден, а това го прави отличен избор за дълги пътувания.
В Европа Dacia все още предлага Bi-Fuel варианти на Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Duster като по-евтини за използване алтернативи на гамата бензинови и дизелови двигатели. Всички модели от семейството Bi-Fuel са оборудвани с 1.0 TCe трицилиндров двигател с турбокомпресор, който може да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Същият мотор се предлага на Renault Clio и Captur.
Когато работи на LPG, двигателят произвежда 100 к.с.и 170 Нм, което е малко повече отколкото при работа на бензин. Мощността се предава към предните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.