IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Недостигът на пропан-бутан създава трудности за Dacia

Румънската марка спря временно продажбите на Bi-Fuel модели за Великобритания

Дъщерното дружество на Renault - румънската Dacia, се отказа от двугоривните версии на своите модели са пазара във Великобритания. Мярката е временна, като ще засегне Sandero и Duster, съобщи говорител на компанията.


Dacia Bi-Fuel


Причината за спирането на Bi-Fuel модели е недостигът на пропан-бутан, който се увеличи значително през последните години. Посочва се, че във Великобритания броят на станциите за зареждане с този тип гориво е намалял от 1400 на 368. В същото време цените газа са се увеличили, което намалява икономическата изгода от използването на пропан в сравнение с други горива.

Решението на Dacia, на практика, оставя британски пазар без нови превозни средства с двугоривни двигатели. Експертите посочват, че Sandero Bi-Fuel е един от моделите, които се отличават с много нисък разход и това го прави особено популярен във Великобритания. Наскоро проведен експеримент показа, че хечбекът може да измине 1450 км, когато е напълно зареден, а това го прави отличен избор за дълги пътувания.


Dacia Bi-Fuel


В Европа Dacia все още предлага Bi-Fuel варианти на Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Duster като по-евтини за използване алтернативи на гамата бензинови и дизелови двигатели. Всички модели от семейството Bi-Fuel са оборудвани с 1.0 TCe трицилиндров двигател с турбокомпресор, който може да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Същият мотор се предлага на Renault Clio и Captur.

Когато работи на LPG, двигателят произвежда 100 к.с.и 170 Нм, което е малко повече отколкото при работа на бензин. Мощността се предава към предните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Цените ( преди 2 години )
    Със сигурност базовия пикап няма да е 39 хиляди долара, защото оттогава цените на всички материали скочиха до небесата. Само че със същите материали се правят и автомобилите с ДВГ и техните цени също се вдигнаха и ще продължат да се вдигат заедно. Заради спекулата цената на батериите и съответно електромобилите ще се вдигне в краткосрочен план, но в дългосрочен ще се сринат, когато ограниченото търсене на батерии и материали за тях се превърне в свръхпредлагане, заради многото инвестиции.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Луд ( преди 2 години )
    Помнете....всички тези европейски марки ще бъдат занулени от Китай.Ще стане както с телефоните.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    При теглене става още по-зле. Нали искаше да смятаме в пари? Ако при празните пикапи "За 100 мили 5,60 долара за ток или 27,47 за гориво." Тоест за 1000 мили ще дадеш 218 долара повече за гориво. Ако сметнем за дърпане, за 100 мили ще дадеш 25 долара за ток, а за гориво 60 долара. Тоест за 1000 мили ще дадеш 350 долара повече за гориво според клипа. И то ако караш с 120км/ч 1000 мили на изкачване. Е колко да е реалистичен този сценарий? Дори 100 мили изкачване са много според клипа.
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Въпроса беше при теглене какво се случва с пробега. И също защо реши че цените са близки. Да Мъск обещава цена от 39к долара, но Тесла 3 SR с доста по-малка батерия струва толкова. Искам да видя как ще струва толкова.
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    След 20 години ( преди 2 години )
    След 20-годишна експлоатация, форда ще е понадраскан, поогънат тук-там. Ще са му избили ръжди и ще е почнал да гние. Двигателите им са яки, но на 600.000 километра, ще има нужда от някакви ремонти, които ще са безсмислени на общото състояние на автомобила.Пикапа на Тесла няма да има драскотина или ръжда, защото е направен от 3 милиметра дебела супер яка неръждаема стомана. Батериите и двигателите тъкмо ще се разработват, предвид проектните 5000 цикъла на батерията и милион мили за двигателя.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Хубаво видео! От него излиза, че ford f150 с 23 галона резервоар изминава с едно зареждане 437 мили, които по днешни цени му струват 120 долара.Cyber truck с 200 киловатчаса батерия изминава с едно зареждане 500 мили, които при днешни цени на тока ще му струват 28 долара. За 100 мили 5,60 долара за ток или 27,47 за гориво. При 30 хиляди мили годишно, това са 40 зареждания на ток за 1120$ или 70 пълнения на резервоара за 8240$ при почти еднакви цени на пикапите.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 16 ( преди 2 години )
    Ти чакай да му излезе цената. И също така виж клипчето на engineering explained в тубата относно тегленето с електричка.
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Изчакай да излезе пикапа на Тесла. Най-голямата батерия е 200 киловатчаса, която е с пробег 800 км горе-долу при описаните от тебе условия. Зареждането на нощна излиза 28 лв. Това са 3,50 лв за 100 км и около 350 километра за 12 лв. Доколкото си спомням носи до 2-3 тона товари директно в пикапа, а може да дърпа десетина. Ако караш по много километри, ще си избие парите за отрицателно време. Ако не караш много километри можеш да вземеш и такъв с по-малко пробег, който е по-евтин.
  • #15
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам Докер на газ оригинално заводски, вчера 300 км по 12 лева на сто км. със един тон стоки на климатик. Със скорост 80- 100 км/ч .Когато ми докарш такива разходи за другите пикапи ми пишете. Винаги засичам разходите в лева, литрите не ме касаят, интересува ме колко плащам.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Газ има смисъл за по-големи и най-вече за по-стари коли. Колкото е по-малка толкова повече време ще избиваш газовата