IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Недостигът на пропан-бутан създава трудности за Dacia

Румънската марка спря временно продажбите на Bi-Fuel модели за Великобритания

Дъщерното дружество на Renault - румънската Dacia, се отказа от двугоривните версии на своите модели са пазара във Великобритания. Мярката е временна, като ще засегне Sandero и Duster, съобщи говорител на компанията.


Dacia Bi-Fuel


Причината за спирането на Bi-Fuel модели е недостигът на пропан-бутан, който се увеличи значително през последните години. Посочва се, че във Великобритания броят на станциите за зареждане с този тип гориво е намалял от 1400 на 368. В същото време цените газа са се увеличили, което намалява икономическата изгода от използването на пропан в сравнение с други горива.

Решението на Dacia, на практика, оставя британски пазар без нови превозни средства с двугоривни двигатели. Експертите посочват, че Sandero Bi-Fuel е един от моделите, които се отличават с много нисък разход и това го прави особено популярен във Великобритания. Наскоро проведен експеримент показа, че хечбекът може да измине 1450 км, когато е напълно зареден, а това го прави отличен избор за дълги пътувания.


Dacia Bi-Fuel


В Европа Dacia все още предлага Bi-Fuel варианти на Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Duster като по-евтини за използване алтернативи на гамата бензинови и дизелови двигатели. Всички модели от семейството Bi-Fuel са оборудвани с 1.0 TCe трицилиндров двигател с турбокомпресор, който може да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). Същият мотор се предлага на Renault Clio и Captur.

Когато работи на LPG, двигателят произвежда 100 к.с.и 170 Нм, което е малко повече отколкото при работа на бензин. Мощността се предава към предните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Ако не караш много километри, а само градско какво става като дойде време за смяна на акумулаторите. Плащаш двойно за всичката икономия!!!
  • #12
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Колма Пуши ( преди 1 година )
    5/100 харчи 0.9 бензинката в статията.А с нея не може да изпреватриш ТИР с попътен вятър.Това е кола за трошене, бедна и затри години ставща единствено за скрап.
  • #11
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Колма Пуши ( преди 1 година )
    Твоята кола пали на бензин 9/100 моментен разход.Като загрее обръща на газ 10/100.Като я настъпиш на магистралката става 12/100 газ и като го сметнеш, още газовото не се е изплатило.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    Тази пазарска количка я сравнявай с Тата Нано. Като го сертифицираш за Европа за безопасност дали ще остане толкова евтин. Също в Европа си имаме Ситроен Ами за малко повече пари. Пробега на китайчето е 170 км по NEDC т.е. в реалния свят я има 100-120 я не. Ти да не мислиш че АГУ-тата са с бутилка за битова газ - малките са по 30л ефективен обем. Т.е. над 300км градско и над 400 магистрала.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Моята кола е на пропан-бутан и бензин - 10 на 100 на пропан-бутан или 9 на 100 бензин. Дизеловите версии - около 7 на 100. Не виждам как дизелова кола ще е с по-евтина като разходи от бензинова?! Като ползвател на моята кола не знам какво значат следните неща - ремонт на турбо, пикаеща дюза, каране с висока скорост за да чистиш не знам какво си...
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само *** немец мое ви купи дизел нищо и 5лв на литър ше стане с тия войни че всички танкове и те на дизел
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Като ще говорим за евтини коли, най-продавания автомобил в Китай е електромобил за 4000 долара, който си има всички системи за сигурност ABS, airbag и дори климатроник включени в цената.Пробегът му не е голям, но пък при положение че сравняваме с газ, пробегът му е по-голям от масовите на газови бутилки.Щом там е по-евтино от автомобилите с ДВГ и тук може да се постигне. Батерията му се зарежда напълно за 2,80 лв и минава с тях 200 км
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха 5литра на 100 е дачия на газ къди ги измисли 12 литра бе бая *** си
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Колма Пуши ( преди 1 година )
    *** газ 12/100 дизел 4,7/100. Та кое е по-изгодно на дълъг път викаш?
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Газ му е макята ( преди 1 година )
    Електро - автомобила няма предимства.Ако имаше, нямаше да го пробутват "субсидират".За направата му си зависим от Китай, а за експлоатацията от Русия.