fallback

Италия и България ще поискат отлагане на забраната на ДВГ с 5 години

Още три държави - Португалия, Румъния и Словакия, подкрепят предложението

Властите в Италия също се обявиха срещу плановете на ЕС за забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Те ще поискат тя да бъде отложена за 2040 г., като това може да стане още на срещата със Съвета за околна среда в ЕС, която ще се проведе на 28 юни.

Петима италиански министри вече изразиха опасенията си от въвеждането на мярката и настояща за въвеждане на промени в плана за прехода към пълна електрификация. Според медиите в страната, предложението за отлагане на забраната за 2040 г. вече е оформено с документ, който е подписан от България, Португалия, Румъния и Словакия. И в него се посочва, че през 2035 г. вредните емисии трябва да бъдат намалени с 90%, а не със 100%.

Посочва се и още нещо – на европейски ниво фронтът на държавите, които искат по-постепенен преход към „зелени“ автомобили се разширява. Само преди дни правителството на Германия изрази несъгласието си със забраната на бензина и дизела, като призова към по-прагматичен подход и вслушване на исканията и нуждите на автомобилния сектор в Европа.

„Ние бяхме първите, които не подписахме споразумението Cop26 в Глазгоу, като Германия ни последва, а сега и други държави вече сериозно се чудят дали не е необходимо да се преосмислят времената и начини на екологичния преход, тъй като те поставят социалната и икономическата отговорност в центъра заедно със свещената екологична битка“, заяви министърът на икономически растеж на Италия – Джанкарло Джорджети.

Той сравни прехода с каране на кола по мокър път с мокри завои. „Политиците трябва да умеят да дозират газта, спирачката и скоростния лост. Увлекателно е да караш бързо, но изкуството на политиката е за знаеш как да спираш и да използваш лоста за скоростите. Затова и ни предстои много работа, тъй като влизаме в деликатна фаза, в която този преход трябва да се управлява“, обясни Джорджети.

Според Паоло Скудиери – президент на асоциацията на италианските доставчици на оборудване за автомобили, идеята не е да се пренебрегнат проблемите на околната среда, а да се даде възможност за използване на други технологии – като синтетични гориво и водород, да участват в прехода към електрификация.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла тази година ще произведе над 1, 5 милиона коли. А в глобален мащам ще минат 20%. Колкото и да ревете няма да мърдате извън България или просто ще си купите нова кола.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    От всичките "безплатни" уроци по математика, логика, физика и инженеринг разбрах, че не от всяко дърво става cвирка. На повечето от вас ви липва акъл дори на село да си построите парник. Щото ако можехте, щяхте да се сетите, че има парников ефект.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямате акъл за две стинки. Още не сте загряли за парниковия ефект. Или дори какво значи КПД и защо електрическите коли са по-качествена технология. В рева за конспирации дори защитавате арабите и африканците. Банки с дръжавно участие били на Тесла? Дрюгарю, вече не сме в зрелия соц. Нещо си се объркал, че повтарането на глупости ги прави истина. Американските институции редовно се заяждат с Тесла и Мъск, защото той не им цепи басмата.
  • #20
    FenIX ( преди 1 година )
    Много е хубаво още утре всички да минем на ток ама първо нямама достатъчно зарядни станции дори в София. Трябва да си инсталираш 5 приложения на телефона за различните оператори на станции за да следиш коя е свободна. И то сега когато електрички те са сравнително малко. Мина времето когато местата със зарядни станции седяха празни.Сега не можеш да се вредиш а след 10-20 г ако няма бум на тези станции ще е катастрофа.
  • #19
    До 16 ( преди 1 година )
    А ти няма ли да кажеш нещо смислено, а повтаряш само, като папагал че Тесла не били фалирали? Как ще фалират, като водача на краварите подпира яко наркомана? Отиди до щатите, за да видиш колко коли на държавни институции и банки с държавно участие са на Тесла, така няма да фалират. В Калифорния въпреки, че полицаите реват от Теслите, че за нищо не стават, им ги набутаха, макар че по принцип те си избират, какви коли да купуват за участъците. Така няма да фалират.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    В целият Свят пазарите са във брутален спад не виждам някакво увеличаване на електрички никъде.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма начин да зареждаш колата 10 часа на станция в гаража какъвто нямаш и да ходиш до морето през третокласна пътна мрежа щото колата ти със 100 км/ч стига до Пловдив.Европа не е Сащ няма пространство за такива къщи сега че 10 20 баровеца имат къщи някои с панели и 5 например са си купили Тесла не променя тези неща.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    След като започна защитата и на африканските друзя защо ли нямате пари за нова кола? А от друга страна плюете най-богатия съюз на планетата като ЕС. Странна работа! А Тесла още не са ли фалирали? Дали някога ще кажете нещо сравнително смислено?
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Единственото поевтиняване което очаквам в близките 5 години е от това че големите производители сега наляха милиарди в нови ел платформи и при второ поколение модели тези платформи ще са се по изплатили вече.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    По-народно няма. Поне засега. Но 80 % от българите не могат да си позволят нова кола даже и с ДВГ. В по-богатите държави продажбите на електрички се увеличават непрекъснато. Явно виждат предимствата им. Надявам се, че Ел колите ще се изравнят с ДВГ, но не като вторите поскъпват.
fallback
Последни