fallback

Италия и България ще поискат отлагане на забраната на ДВГ с 5 години

Още три държави - Португалия, Румъния и Словакия, подкрепят предложението

Властите в Италия също се обявиха срещу плановете на ЕС за забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Те ще поискат тя да бъде отложена за 2040 г., като това може да стане още на срещата със Съвета за околна среда в ЕС, която ще се проведе на 28 юни.

Петима италиански министри вече изразиха опасенията си от въвеждането на мярката и настояща за въвеждане на промени в плана за прехода към пълна електрификация. Според медиите в страната, предложението за отлагане на забраната за 2040 г. вече е оформено с документ, който е подписан от България, Португалия, Румъния и Словакия. И в него се посочва, че през 2035 г. вредните емисии трябва да бъдат намалени с 90%, а не със 100%.

Посочва се и още нещо – на европейски ниво фронтът на държавите, които искат по-постепенен преход към „зелени“ автомобили се разширява. Само преди дни правителството на Германия изрази несъгласието си със забраната на бензина и дизела, като призова към по-прагматичен подход и вслушване на исканията и нуждите на автомобилния сектор в Европа.

„Ние бяхме първите, които не подписахме споразумението Cop26 в Глазгоу, като Германия ни последва, а сега и други държави вече сериозно се чудят дали не е необходимо да се преосмислят времената и начини на екологичния преход, тъй като те поставят социалната и икономическата отговорност в центъра заедно със свещената екологична битка“, заяви министърът на икономически растеж на Италия – Джанкарло Джорджети.

Той сравни прехода с каране на кола по мокър път с мокри завои. „Политиците трябва да умеят да дозират газта, спирачката и скоростния лост. Увлекателно е да караш бързо, но изкуството на политиката е за знаеш как да спираш и да използваш лоста за скоростите. Затова и ни предстои много работа, тъй като влизаме в деликатна фаза, в която този преход трябва да се управлява“, обясни Джорджети.

Според Паоло Скудиери – президент на асоциацията на италианските доставчици на оборудване за автомобили, идеята не е да се пренебрегнат проблемите на околната среда, а да се даде възможност за използване на други технологии – като синтетични гориво и водород, да участват в прехода към електрификация.

fallback
  • #33
    XXI век ( преди 2 години )
    Съвремененните автомобили с 2, 3 и 4 необслужвами електродвигателя замениха допотопната машина от Викторианската епоха, на която как й кихнеш накриво и изпуши съединител, пръсне диференциал, скъса ангренаж, избие гарнитура глава, направи дупка в картера, роди карантия, изтекат й чорбите, а буталото излезе да види кой кара колата. Миризлива история. За щастие свърши.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Много по-умно е да се произвежда ток, а не да се горят нефт, газ и въглища. Но това няма как да се разбере от хора, които се подиграват на Израел, Калифорния и Норвегия.
  • #31
    Хо хо хо ( преди 2 години )
    Кой е роя Свят Калифоения и Норвегия ли?
  • #30
    До 28 и 29 ( преди 2 години )
    Цял свят се е насочил към електромобилите, но вие им обяснявате колко са глупави. Да ви е минало през акъла, че си имат отдели за анализи? Няма нужда всички станции да бъдат по 200 или 300 киловата. Само на главните пътища. Ще има проблеми. Никой не го отрича. Но за всеки проблем има и решение. Бъдещето ще покаже.
  • #29
    До #11 ( преди 2 години )
    Точно това имах предвид умнико, че с двигатели с вътрешно горене спираме по път, та на ток ли няма да ти се наложи да спреш? Не знам как я мислите тая фантазмагория, по-вероятно на водородни автомобили да минем, отколкото на електрически. Иначе пича под мен ви го е обяснил доста аргументирано, защо със станциите няма да се получи. Освен, ако не разкрият произведението на Тесла за безплатно електричество...
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Зарядните станции не са проблем. Проблемът е от къде ще идва тока за тях и как ще бъде пренесен и разпределен. Ако 1 станция за бързо зареждане е 200кв, тогава 5000 станции ще са 1 гигават или колкото един блок на АЕЦ Козлодуй. Потреблението у нас е около 5-6 гигавата. Как ще се компенсират пикове и падове от 20% в системата? И това е само от 5000 зарядни станции. Колко станции ще са необходими за 1-2 милиона коли? Да не говорим, че ще трябва да се подменят трафопостове, подстанции и кабели....
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно закостенелите мозъци със социалистическо мислене, било защото са живели по онова време, било защото тате им е разправял колко хубаво е било, не могат да схванат колко гъвкава е пазарната икономика. Зарядните станции са ниша, която няма как да остане празна. Даже и да има момент, в който продажбите на електрически коли изпреварват броя на зарядните станции той няма да продължи дълго.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Хем неграмотни, хем невежи, хем мързиливи, хем нагли, хем бедни. Що е то?
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Естествено че парников ефекр няма тъй като този ЦО2 се абсорбира от разстенията ама то като гледам тука какви глопатси се раждат и щом това не схващат ми е ясно че тая дръжава нема бъдеще
  • #24
    смех ( преди 2 години )
    Дрън дрън ще произведе те досега милион не могат да произведат щели
fallback
Последни