fallback

Италия и България ще поискат отлагане на забраната на ДВГ с 5 години

Още три държави - Португалия, Румъния и Словакия, подкрепят предложението

Властите в Италия също се обявиха срещу плановете на ЕС за забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Те ще поискат тя да бъде отложена за 2040 г., като това може да стане още на срещата със Съвета за околна среда в ЕС, която ще се проведе на 28 юни.

Петима италиански министри вече изразиха опасенията си от въвеждането на мярката и настояща за въвеждане на промени в плана за прехода към пълна електрификация. Според медиите в страната, предложението за отлагане на забраната за 2040 г. вече е оформено с документ, който е подписан от България, Португалия, Румъния и Словакия. И в него се посочва, че през 2035 г. вредните емисии трябва да бъдат намалени с 90%, а не със 100%.

Посочва се и още нещо – на европейски ниво фронтът на държавите, които искат по-постепенен преход към „зелени“ автомобили се разширява. Само преди дни правителството на Германия изрази несъгласието си със забраната на бензина и дизела, като призова към по-прагматичен подход и вслушване на исканията и нуждите на автомобилния сектор в Европа.

„Ние бяхме първите, които не подписахме споразумението Cop26 в Глазгоу, като Германия ни последва, а сега и други държави вече сериозно се чудят дали не е необходимо да се преосмислят времената и начини на екологичния преход, тъй като те поставят социалната и икономическата отговорност в центъра заедно със свещената екологична битка“, заяви министърът на икономически растеж на Италия – Джанкарло Джорджети.

Той сравни прехода с каране на кола по мокър път с мокри завои. „Политиците трябва да умеят да дозират газта, спирачката и скоростния лост. Увлекателно е да караш бързо, но изкуството на политиката е за знаеш как да спираш и да използваш лоста за скоростите. Затова и ни предстои много работа, тъй като влизаме в деликатна фаза, в която този преход трябва да се управлява“, обясни Джорджети.

Според Паоло Скудиери – президент на асоциацията на италианските доставчици на оборудване за автомобили, идеята не е да се пренебрегнат проблемите на околната среда, а да се даде възможност за използване на други технологии – като синтетични гориво и водород, да участват в прехода към електрификация.

fallback
  • #13
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Поради Ковида и други подробности стана ясно че пазара на автомобили се свива до около 80 000 000 бройки 2021. За 2022 ще има още и рецесия и скок на горивата - т.е падане до около 70 - 75 милиона. Ха сега кажете, като Китай яко си увеличава произвоството а също и старъпи като Тесла в САЩ, от къде ще дойде намалението? Правилно от европейските и японски утвърдени производители. Някои ще глътнат вода още догодина, други ще покретат на държавни субсидии известно време.
  • #12
    9 до 11 ( преди 2 години )
    Да ти се намира нещо така мааааалко по народно, защото още не съм взел заплата и не мога да извадя веднага 150-200хил лв. Но другата седмица взимам направо 2
  • #11
    До 9 ( преди 2 години )
    Не при идеални условия, но с 90 км/ч. Това е така. Но ако искаш да стигнеш без зареждане е възможно поне за 10 модела. От тези, които се намират в България има поне 5 модела, които ще стигнат и със 120 - Мерцедес EQS, EQE, BMW IX, I4, TESLA S.Зарядните станции тепърва ще се увеличават. Вие като пътувате до морето никъде ли не спирате?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално дори в Сащ Канада и Мексико оформящи тяхният икономическо пространство не карат Тесли карат го у Калафорня някакви депилни ай пита с два грама мозък и в Ней Йорк другите олита из банките дето едвам се крепат на два крака.
  • #9
    до 8 ( преди 2 години )
    Стигат, но само в идеални условия. Повечето ел возила със 120-тина км/ч дават около 18-20 кВ/100км разход. Само магистралата ти е 360км. Т.е. всичко под 70 кВч използваема батерия не може да мине само магистралата. А ако ти трябва зимата да пътуваш по магистрала? Хайде ако е само за морето 1-2 пъти в годината ок. Но ако пътуваш често? Какво - даваш 20-30к лв повече за кола, която хем трябва да караш по-бавно, хем 30-40мин зареждане на пътя е почти неизбежно.
  • #8
    До един въпрос ( преди 2 години )
    Вече има доста модели, които могат да стигнат до морето без междинно зареждане. А като изключим градските коли с по 200 км пробег, всички останали ще стигнат само с едно зареждане и то не продължително. А батериите и скоростта на зареждане тепърва ще се подобряват.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Др. Ленин е казал: Комунизъм = Електрификация + Съветска власт. Мадуро доказа следствието: Съветска власт = Комунизъм - Електрификация
  • #6
    Един въпрос ( преди 2 години )
    Колко зарядни станции мислят, че ще турят навсякъде за 20 години? Защото, за да преминем всички на електрички, трябва да има на всеки километър станция. Как иначе ще стигнеш до морето от Западна България до Източна?
  • #5
    До 2 ( преди 2 години )
    Пак ли ти бе дженди. Още ли мислиш, че всички дизели меришат и пушат, като твоя дето е на 30г. и го караш на прегоряло масло и олио. Такива като теб мразят двг, защото си мечтаят да не им мерише на мекици от ауспуха и за това искат да карат тролей. Само че с аграрската заплата на татко ти, няма да можеш да си купиш и таблета на някоя Тесла. Писна ми от пуберчета философи, дето лъскат на снимки на Мъск. Внимавай с маймунската шарка, че се разпространява от такива като теб.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    В Италия има ограничение на скороста и това максималната скорост на вашия автомобилджереми кларксон ако някой има време да прочете книгата му и да я преведе https://***.litres.ru/dzheremi-klarkson/vokrug-7786936/chitat-onlayn/
fallback
Последни