IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три фатални грешки при смяната на накладки и спирачни дискове

Ценни съвети за тези, които са решили да си ремонтират спирачките сами

В настоящите икономически реалности много собственици на автомобили, опитвайки се да намалят разходите за обслужване на своите автомобили, самостоятелно извършват прости ремонти по колата, какъвто е и смяната на накладки и дискове. Междувременно подобни технически процедури изискват спазване на определени правила, пренебрегването на които може драстично да намали ефективността на спирачките. 


спирачки


По отношение на поддръжката, подмяната или ремонта на тези важни части, постоянно подложени на многократни механични и термични натоварвания, не трябва да има компромиси. В противен случай рискът тяхната взаимосвързана работа да бъде нарушена значително се увеличава. А това вече е изпълнено с риск от инцидент. На какво трябва да обърнете внимание преди всичко, за да избегнете грешки?

ОТСТРАНЕТЕ КОНСЕРВАНТА ОТ ДИСКОВЕТЕ

Да започнем със спирачните дискове. Имайте предвид, че опитен майстор, който ги сменя, определено ще използва специален спрей за почистване. Но начинаещите механици може да не знаят за тази процедура. Защо е важно това да се направи?

Отговаряме: новите спирачни дискове се продават намазани с  консервационна грес, която предотвратява корозия по време на транспортирането им. Всичко това е добре, но забравите ли да почистите много добре дисковете от тази смазка, ще си направите много лоша услуга. Преди да инсталирате нови спирачни дискове, е задължително да премахнете консервиращата грес и да ги обезмаслите.


спирачки


Имайте предвид, че ако мастният „консервант“ не се премахне при монтирането на нови дискове на колата, той може лесно да се абсорбира в повърхността на фрикционните накладки и да ги направи мазни за дълго време. Такъв пропуск, направен от майстор или собственик на автомобил по време на самостоятелен ремонт, веднага ще има обратен ефект. Можете да сте сигурни, че след това спирачната ефективност на автомобила ще се влоши рязко, тъй като триенето между вече почистените дискове и мазните накладки ще бъде забележимо под нормалното. Ето защо новите спирачни дискове винаги трябва да се обезмасляват, за предпочитане със специален аерозол.

ПОДЛОЖКИТЕ НА НАКЛАДКИТЕ СЕ НУЖДАЯТ ОТ ТОПЛОУСТОЙЧИВА ГРЕС

Ясно е, че новите спирачни накладки, за разлика от дисковете, не се нуждаят от почистване при смяна. И тук обаче ще се изисква автохимия. За да работят подложките след инсталиране в супортите, както се казва, като часовников механизъм, задната им страна трябва да бъде покрита със специално съединение. Обикновено се използват такива общи препарати като топлоустойчива паста против скърцане или, да речем, топлоустойчива медна грес. И тук възниква въпросът: правят ли автомонтьорите тази операция?


спирачки


Нашият личен опит от посещението на различни автосервизи ясно показва, че днес, дори и в професионалните сервизи, подобно третиране срещу триене на задната страна на накладките често не се извършва! Междувременно, отбелязват експертите, такава смазка напълно елиминира скърцането на накладките при контакт с буталата на спирачния апарат. Освен това, което също е важно, процедурата намалява топлинното натоварване на спирачната хидравлична верига, удължавайки техния експлоатационен живот.

ПОГРИЖЕТЕ СЕ ВОДАЧИТЕ

Струва си да припомним задължителната употреба на лубрикант, предназначен за обработка на т.нар. направляващи щифтове. Както свидетелства реалната сервизна практика, много майстори също често „забравят“ и за тази процедура. Което, разбира се, нарушава нормалната работа на спирачките. Без обработка на водачите, подвижността на частите на спирачния апарат се влошава, възниква неравномерно износване на накладките и дисковете и скоростта на спирачните механизми намалява. Затова винаги проверявайте наличието на смазка по водачите. 

Както можете да видите, в техническо отношение няма нищо сложно в поддръжката и ремонта на спирачките. Просто трябва да спазвате правилата и правилно да използвате препоръчителните автохимични продукти. 


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 2 години )
    Миналата година си смених сам задните накладки, но преди това си изтеглих от автодог клипче и упътване какво и след кое се прави. Но без инструменти и помощ от приятел няма да стане. Ако никога не си сменял нещо по окачването просто не знаеш, като не се отвива един болт, скъсаш друг или се преебе резба в къв филм се вкарваш. Затова вече не барам такива неща, при кварталния майстор, седам си на столчето и гледам как псува старите коли. Българина има минимум един познат майстор...
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Доказано ( преди 2 години )
    За обикновена кола с обикновени спирачки сервизирането на старите апарати в сервиз излиза по скъпо отколкото да си купиш нови апарати. Буталца, уплътнения, водачи, гумички, греси, почистване, боядисване, смазване, разходи за труд и в крайна сметка пак си със старите апарати които не се знае колко ще изкарат. Аз на моята кола си купих директно нови апарати и си ги смених сам за 2 часа. Чиста работа.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    продавач на части за ( преди 2 години )
    Почистване на главина също където ляга диска също.Задълщително и смяна на спирачни маркучи защото се раздуват и често задържат спирачките точно от тях заради стара течност защото трябва да се подмену на всеки 3 години а ние проверяваме само дали има.И не на последно място да си ги купиш ти частите и да искаш минимум 30% отстъпка от цената защото цените са зверски надути за да лапат така наречените от вас майстори!!!
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На накладките ръбовете, но не на феродото, а на металната подложка на която са залепени, за да може накладката да се движи свободно и да не заклинва в спирачния апарат. Това е тънкост, която само хора, които са се занимавали знаят и никъде не се учи. Оглеждайте и спирачните маркучи винаги и ако са започнали да се нацепват леко ги сменяйте веднага. И последно, ако не знаете какво правите и нямате опит не се захващайте с тази работа, защото спирачките са най-важното нещо да не се пребиете.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Майстор ( преди 2 години )
    Не само водачите, но и гумичките им трябва да се сменят, защото се нацепват и започва да влиза влага, водачите ръждясват и спират да се връщат в изходна позиция. Спирачния цилиндър е хубаво също да се почисти и смаже. Там смазката е специална и не е същата. Общо 3 вида смазка ви трябва: високо температурна(медна или графитна), смазка за водачите и смазка за цилиндрите. Целият спирачен апарат също трябва да се чисти с телена четка от ръждата. Хубаво е на накладкитеда се скосят ръбовете на шмергел
  • #1
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Р ( преди 2 години )
    Някой знае ли какво е кликбейт новина?Или поне значението на думите, които използва?фатални грешки при смяна на накладки?!?