IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как бързо да премахнете ръба на спирачните дискове

Може да го направите без да сваляте колелото и да посещавате сервиз

Уви, спирачните дискове не издържат вечно. В резултат на триенето повърхността на контактната с накладките площ постепенно се изтрива, което води до образуването на т.нар. ръб. Това от своя страна причинява появата на скърцане по време на спиране. Можете да се отървете от неприятното явление, и без да посещавате специализирани работилници и сервизи. Разказваме ви как.


дискове


Важно: този метод е широко разпространен и се използва от много "гаражни майстори". Трябва да знаете, че прилагайки го сами, това е на ваш собствен риск. Методът НЕ Е БЕЗОПАСЕН . В процеса на работа не забравяйте за използването на лични предпазни средства.

Възможно ли е да се премахне ръба на спирачния диск без да се демонтира частта? Отговорът е да. Но още веднъж ще кажем, че тази операция в никакъв случай не е безопасна. Ето защо си струва да прибягвате до този метод само в случай на спешност, когато просто няма други възможности за решаване на проблема.


дискове


За да се справите с проблема са ви необходими: крик, ключ за гуми и малък ъглошлайф (флекс). Първата стъпка е да повдигнете задвижващия мост на колата. За да осигурите безопасността на работния процес, не забравяйте да поставите допълнителни подпори. След това използвайте ключа, за да премахнете колелото.

При така повдигната кола системата за контрол на сцеплението се изключва и стартирате двигателя. Включвате на 5-та предавка и отпускате плавно съединителя. Това се прави за бързо въртене на диска, който е във въздуха. След това с помощта на малък ъглошлайф с диск за метал, който държите неподвижно, шлайфате ръба от предната и задната част на спирачния диск. Цялата процедура отнема около 2 минути. При правилно изпълнение ефектът е равномерно премахване на ръба.


дискове


Има ли някакви недостатъци на този метод? Да, има. Още веднъж си струва да повторим, че методът на е потенциално травматичен. Най-голяма заплаха представлява частта от операцията, в която се шлайфа ръба от вътрешната страна на диска. Друг недостатък е, че така можете да премахнете само ръба от дисковете на задвижващия мост.

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ироф ( преди 1 година )
    Има допустимо износване и е около 18 мм под това казват да се сменя
  • #33
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръба се маха с нов диск
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ръба се маха с нов диск
  • #31
    16 rate up comment 5 rate down comment
    БХ ( преди 1 година )
    Вие нормални ли сте бре...?! Допустимото износване на вентилираните дискове е по 1мм. от всяка страна или 2 мм. общо, даже дали не беше 1мм общо. Оттам нататък се се пука диска, колелото блокира и кво става - мармалад... Ще изтрепете хората бе ***, сменят се дисковете!
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тодор ( преди 1 година )
    Дори в Шумен има сервиз, в който заглаждат дисковете, със специално устройство, без да ги свалят. Преди 3 години, ми взеха 80 лв, за четирите колела. Не си струват рисковете, сам да се опитваш!
  • #29
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Стефанаки ( преди 1 година )
    Мери се дебелината на диска. Ако е минималната или под нея - дискът се сменява с НОВ (от магазина). Не се мерят ръбовете... Недоумявам, защо има хора, които не одобряват мнения подобни на моето - явно са типични мърльовци, на които им е все тая дали колата им има спирачки или не.
  • #28
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Киро електрика ( преди 1 година )
    Пълни глупости преписани от рушки сайтове на ватнишка та республика.. Много са умни за 200 лв ти ги сменят в сервиз ако не можеш сам.. На тая машина флекса в рушия и викат "болгар ка" щото за пръв път българите и показали ткваз.. Сайтът е на Дебелян Пеевски и рушката мафия.. Следва:как да си смажите спирачните дискове с грес да не ръждясват
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Нико ( преди 1 година )
    По-бързо ще ги изпилите ако колата ви е 4х4...или ако има блокаж на диференциала.
  • #26
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълна идиотщина! Дисковете имат минимум до който са безопасни, под този минимум п
  • #25
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Naskoto ( преди 1 година )
    Ужас, вие луди ли сте да давате такива акъли и да качвате такива статии? Така ще се оправи държавата със сигурност. Аман от Бай Ганьовщина. Това го правиха преди 30 години като се караха лади и москвичи, които развиваха максимална скорост от 120 км/ч. Сегашните коли си искат поддръжка! Ако не ви е по джоба не си я купувайте!