Уви, спирачните дискове не издържат вечно. В резултат на триенето повърхността на контактната с накладките площ постепенно се изтрива, което води до образуването на т.нар. ръб. Това от своя страна причинява появата на скърцане по време на спиране. Можете да се отървете от неприятното явление, и без да посещавате специализирани работилници и сервизи. Разказваме ви как.
Важно: този метод е широко разпространен и се използва от много "гаражни майстори". Трябва да знаете, че прилагайки го сами, това е на ваш собствен риск. Методът НЕ Е БЕЗОПАСЕН . В процеса на работа не забравяйте за използването на лични предпазни средства.
Възможно ли е да се премахне ръба на спирачния диск без да се демонтира частта? Отговорът е да. Но още веднъж ще кажем, че тази операция в никакъв случай не е безопасна. Ето защо си струва да прибягвате до този метод само в случай на спешност, когато просто няма други възможности за решаване на проблема.
За да се справите с проблема са ви необходими: крик, ключ за гуми и малък ъглошлайф (флекс). Първата стъпка е да повдигнете задвижващия мост на колата. За да осигурите безопасността на работния процес, не забравяйте да поставите допълнителни подпори. След това използвайте ключа, за да премахнете колелото.
При така повдигната кола системата за контрол на сцеплението се изключва и стартирате двигателя. Включвате на 5-та предавка и отпускате плавно съединителя. Това се прави за бързо въртене на диска, който е във въздуха. След това с помощта на малък ъглошлайф с диск за метал, който държите неподвижно, шлайфате ръба от предната и задната част на спирачния диск. Цялата процедура отнема около 2 минути. При правилно изпълнение ефектът е равномерно премахване на ръба.
Има ли някакви недостатъци на този метод? Да, има. Още веднъж си струва да повторим, че методът на е потенциално травматичен. Най-голяма заплаха представлява частта от операцията, в която се шлайфа ръба от вътрешната страна на диска. Друг недостатък е, че така можете да премахнете само ръба от дисковете на задвижващия мост.