fallback

2,0 литра и 400 000 км – тези 5 мотора го могат!

Атмосферните двигатели все още се срещат често на пазара втора ръка и са доста удачно предложение

В наши дни вече е невъзможно да се намери двигател, който да изкара милион километра и да не се чупи изобщо. Но все още има такива, които могат да се движат на 350 000-400 000. Факт е, че те са по-скъпи по-лакоми от 1,6-литровите агрегати, но си имат и предимства – разполагат с повече мощност, което дава по-голяма увереност при изпреварванията.

Такива двигатели се намират под голям брой модели, голяма част от които се предлагат на пазара на употребявани автомобили. Те са особено полезни при кросоувъри – заради по-високо тегло на тези превозни средства. И което е по-важно – конструктивно те до голяма степен повтарят вече споменатите 1,6-литрови мотори, но са с по-голям ресурс.

Много експерти твърдят, че двигателите с компресор имат по-кратък живот от атмосферните, като това е вярно отчасти. При правилна поддръжка и сипване на качествено гориво разликата в ресурса е минимална. Тези с компресор обаче са по-сложни и капризни, което съответно ги прави по-скъпи са за ремонт. А някои неизправности при тях водят до сериозни механични повреди.

Ето защо, ако търсите употребяван автомобил, особено кросоувър, който вече е изминал 100 000-200 000 км (повечето на пазара са точно такива), 2,0-литровият атмосферен мотор е доста добър избор. Експертите от „За Рульом“ предлагат 5 такива двигателя, които имат приблизително еднаква мощност. Повечето са от Япония, като това се обяснява с факта, че европейските производители залагат на турбомотори. Затова и почти няма да намерите 2,0-литров атмосферен двигател на кросоувър от Стария континент.

Пет 2,0-литрови двигателя със сериозен ресурс (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    4-ти, ако вярваш на Аутобилд, няма за какво да говорим! Най-корумпираната медия! И прочети добре какво съм написал! Олдскуул! Всички мотори, произведени преди масовия даунсайзинг издържат над 400 000 километра, ако са добре обслужвани!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам авенсис с двигателя - 3ZR-FE и написаното за него не отговаря по никакъв начин на истината. колата е на 380 000 км и нито има разход на масло, както се твърди, нито има разтегната ангренажна верига, която се сменяла по ваши думи на 120 000 км. От Тойота ми казаха, че не се сменя и съм с оригиналната все още, а е трябвало да я сменя 3 пъти до сега, ако ви вярвах на написаните глупости.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Газко Уазков, стига дрънка глупости! Това, което твърдиш го кажи на Ауто Билд, които тестват автомобили на т.нар. продължителен тест и някои не могат да минат 100 000 км без сериозни ремонти. А какво да кажем за прескачащите ангренажни вериги на ВАГ, дето трошаха двигателите, на БМВ моторите, които кривяха разпределителни валове и срещаха клапаните с цилиндрите и пак за изхвърляне? Маслоядите на ВАГ са пословични. Масово издържат 150-200 000 км и умират. Специалисти го казват.
  • #2
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Аве, писна ми от пропаганда и агитация! Аман! Всички ви втълпяват, че 300-400 000 километра са нещо изключително! Ами, не са! ВСЕКИ ДОБРЕ ПОДДЪРЖАН И ОБСЛУЖВАН МОТОР МОЖЕ ДА ИЗКАРА ПОНЕ 500 000 КМ.!!! За новите турбомиксерчета с по 8-900 кубика, вероятно, нещата са различни...Аз съм олдскуул!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    2.0 дизеловия на Санг Йонг Корандо от 2010 до 2014 също е мноого здрав, казват че е на Мерцедес, но си е корейска доработка. Руснаци имат и милионник с него.
fallback
Последни