fallback

2,0 литра и 400 000 км – тези 5 мотора го могат!

Атмосферните двигатели все още се срещат често на пазара втора ръка и са доста удачно предложение

В наши дни вече е невъзможно да се намери двигател, който да изкара милион километра и да не се чупи изобщо. Но все още има такива, които могат да се движат на 350 000-400 000. Факт е, че те са по-скъпи по-лакоми от 1,6-литровите агрегати, но си имат и предимства – разполагат с повече мощност, което дава по-голяма увереност при изпреварванията.

Такива двигатели се намират под голям брой модели, голяма част от които се предлагат на пазара на употребявани автомобили. Те са особено полезни при кросоувъри – заради по-високо тегло на тези превозни средства. И което е по-важно – конструктивно те до голяма степен повтарят вече споменатите 1,6-литрови мотори, но са с по-голям ресурс.

Много експерти твърдят, че двигателите с компресор имат по-кратък живот от атмосферните, като това е вярно отчасти. При правилна поддръжка и сипване на качествено гориво разликата в ресурса е минимална. Тези с компресор обаче са по-сложни и капризни, което съответно ги прави по-скъпи са за ремонт. А някои неизправности при тях водят до сериозни механични повреди.

Ето защо, ако търсите употребяван автомобил, особено кросоувър, който вече е изминал 100 000-200 000 км (повечето на пазара са точно такива), 2,0-литровият атмосферен мотор е доста добър избор. Експертите от „За Рульом“ предлагат 5 такива двигателя, които имат приблизително еднаква мощност. Повечето са от Япония, като това се обяснява с факта, че европейските производители залагат на турбомотори. Затова и почти няма да намерите 2,0-литров атмосферен двигател на кросоувър от Стария континент.

Пет 2,0-литрови двигателя със сериозен ресурс (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    Алекс ( преди 2 години )
    Турбомоторите може да са с по-малък ресурс,но удоволствието да шофираш автомобил с турбомотор е несравнимо по-голямо.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви са тези 400к км?! Това е нищо. Едно време двигателите бяха с натурална аспирация и си караш милион, милион и половина с 1 мотор. Турбо глупостите скъсяват живота на двигателя.
  • #13
    Вин ( преди 2 години )
    Мнение само за Нисан 2.0 на 110 000км., мърка като нов, масло никога не се долива, въпреки че слагам4 л. туба, а го дават 4.5 по книжка, никакво тракане от веригата. Маслото го сменям на по-малко км., но на повече години защото се кара малко, свещите са оригиналните!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    платена класация, пълна само с немско...
  • #11
    motorcyclemen ( преди 2 години )
    Е**ти статията - пише "мотори" па става въпрос за двигатели, и то на коли....
  • #10
    Я пак ( преди 2 години )
    То в *** масово колите са на по 300-400 хиляди километра, това че уж са на по 150-200 е мираж
  • #9
    до 3 ( преди 2 години )
    Значи, викаш германските коли срещали клапани с цилиндри...?!?! Да те и "специалистО"!!!
  • #8
    Уазков ( преди 2 години )
    Ха че тези eксперти,не са ли виждали Мерцедес,,БМВ,Форд ,Ауди Фолк,та пишатсамо за Японски и как можеш да минеш по раздрънкани те Руски Пътища 500х.клм.ами не от мотора от Теб няма да остане нищо .Уазки.Зазки това отново бъдещето там.А заРульом,,Ще казва какви хитрини да се правят по тях за да заприличат на Западни.
  • #7
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Най-добрите специалисти по 20, 30 годишни коли в света са българите...
  • #6
    Alf ( преди 2 години )
    1.6 дизела дето се слага на толко много марки че немога да ги изброя в момента ми е на 587000 км и не съм правил нищо освен махане на катализатор
fallback
Последни