fallback

2,0 литра и 400 000 км – тези 5 мотора го могат!

Атмосферните двигатели все още се срещат често на пазара втора ръка и са доста удачно предложение

В наши дни вече е невъзможно да се намери двигател, който да изкара милион километра и да не се чупи изобщо. Но все още има такива, които могат да се движат на 350 000-400 000. Факт е, че те са по-скъпи по-лакоми от 1,6-литровите агрегати, но си имат и предимства – разполагат с повече мощност, което дава по-голяма увереност при изпреварванията.

Такива двигатели се намират под голям брой модели, голяма част от които се предлагат на пазара на употребявани автомобили. Те са особено полезни при кросоувъри – заради по-високо тегло на тези превозни средства. И което е по-важно – конструктивно те до голяма степен повтарят вече споменатите 1,6-литрови мотори, но са с по-голям ресурс.

Много експерти твърдят, че двигателите с компресор имат по-кратък живот от атмосферните, като това е вярно отчасти. При правилна поддръжка и сипване на качествено гориво разликата в ресурса е минимална. Тези с компресор обаче са по-сложни и капризни, което съответно ги прави по-скъпи са за ремонт. А някои неизправности при тях водят до сериозни механични повреди.

Ето защо, ако търсите употребяван автомобил, особено кросоувър, който вече е изминал 100 000-200 000 км (повечето на пазара са точно такива), 2,0-литровият атмосферен мотор е доста добър избор. Експертите от „За Рульом“ предлагат 5 такива двигателя, които имат приблизително еднаква мощност. Повечето са от Япония, като това се обяснява с факта, че европейските производители залагат на турбомотори. Затова и почти няма да намерите 2,0-литров атмосферен двигател на кросоувър от Стария континент.

Пет 2,0-литрови двигателя със сериозен ресурс (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Дсд
  • #24
    да ви кажа само ( преди 2 години )
    че нещо не видях немско-фашистки марки тук.... хм защо ли?!
  • #23
    Dedoslav ( преди 2 години )
    Бих добавил 2.0 HDI на Пежо от началото на века, който се вгражда и в Ситроен, както и отделни модели на Форд и Волво. Здрав и безпроблемен.
  • #22
    до #18 ( преди 2 години )
    Дрънкаш тотални простотии. Маздите имаха проблем с ръждата, когато бяха под шапката на Форд. От тогава няма абсолютно никакъв проблем с корозията. Явно си толкова изостанал, че не го знаеш това. Ако не ми вярваш погледни някоя стара Мазда от времето след Форд заигравката на японците и ти гарантирам, че няма да видиш никаква ръжда никъде.
  • #21
    Смех ( преди 2 години )
    Как ще изкарат 400-500хил.,само докато си платят една магистрална такса,старт-стоп системата гаси колата 20-30пъти,което е равносилно на седмично палене - гасене по български стандарт.
  • #20
    //// ( преди 2 години )
    Ох грешка, 200 грама на 10 000, т.е. от смяна до смяна на маслото!
  • #19
    //// ( преди 2 години )
    Навремето имах автомобил с атмосферен двигател 1.8 16v 132 к.с. купих я на 113к по километраж и я продадох на почти 220к по километраж. От както я купих и я продадох имаше разход от 200 грама на 1000 км. нито се повиши този разход, нито й падна мощността. Сигурно още я карат!
  • #18
    Viggo ( преди 2 години )
    Мазда след 10 години просто е приключила с купето... Мотора кой го интересува, а пък и видиш ли, те предполагали... Ха ха
  • #17
    До 9 ( преди 2 години )
    Трябва да си наистина много НЕумен, за да не разбереш, че става въпрос за бутала. В бързината се случват такива грешки, но дребните душици за дребни неща се заяждат, а още по-дребните и НЕумни обиждат и псуват.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    АлексМалък мотор с турбо е много по зле от голям без. И като кеф и като потдръжка и като разход на гориво и като ресурс. Голям мотор с турбо по бива , ама най добре си е още по голям атмосферен. Турбото е като коката при хората. Всеки е виждал надрусани и надъхани *** и всеки знае накъде води това.
fallback
Последни