В историята има много автомобили, които са успели да се докажат в рали-спортовете, а заради правилата за хомологация излязат и в „граждански вариант“. Тези наистина диви превозни средства е трябвало да отговарят на изискванията на Световната автомобилна федерация (FIA), за да може тя да приеме в определена категория състезателната еволюция на пътен модел.
Сред тях има коли, спечелили сърцата не само на феновете, но и на колекционерите. Те носят известни имена, предлагат впечатляваща мощност и необикновени двигатели. Подборката е на изданието Motor1, като в списъка попадат легендарни модели от рали-спорта, но и един, който е посветен на световна титла във Формула 1.
Най-великите рали-коли, излезли на пътя (ГАЛЕРИЯ):
Така стигаме до 1992 г., когато Celica вече се е наложила успешно. Това стана благодарение на първото поколение, което печели 13 победи във WRC след излизането си през 1998 г. Toyota представя втората генерация, с която Карлос Сайнц участва в световния рали-шампионат. За да получи хомологация от FIA, японската компания пуска на пазара „гражданска версия“ на Celica GT-Four. Тя е оборудвана с 2,0-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор с 208 к.с. и 278 Нм въртящ момент.
Автомобилът има постоянно задвижване на всички колела, което му позволява да ускори 0-100 само за 7,9 секунди. Успешното второ поколение на Celica постигна многобройни победи с Карлос Сайнц, като в тяхна чест Toyota създава и специална версия с името на пилота. Тя е много рядка и се радва на огромен интерес.


2