В историята има много автомобили, които са успели да се докажат в рали-спортовете, а заради правилата за хомологация излязат и в „граждански вариант“. Тези наистина диви превозни средства е трябвало да отговарят на изискванията на Световната автомобилна федерация (FIA), за да може тя да приеме в определена категория състезателната еволюция на пътен модел.
Сред тях има коли, спечелили сърцата не само на феновете, но и на колекционерите. Те носят известни имена, предлагат впечатляваща мощност и необикновени двигатели. Подборката е на изданието Motor1, като в списъка попадат легендарни модели от рали-спорта, но и един, който е посветен на световна титла във Формула 1.
Най-великите рали-коли, излезли на пътя (ГАЛЕРИЯ):
Без съмнение един от най-емблематичните автомобили е Lancia Delta S4 Stradale, произлизащ от звяра Lancia Group B и произведен в ограничен тираж от 200 копия, за да хомологира състезателния автомобил. По принцип това беше донякъде разводнена версия на Delta S4, чийто четирицилиндров двигател с турбокомпресор развива около 250 к.с.
Разбира са, S4 има задвижване на четирите колела, три диференциала и ръчна скоростна кутия и беше базиран на тръбно шаси и корпус от фибростъкло, така че е доста лека. Една от определящите характеристики на автомобила беше задната част на корпуса, която беше напълно повдигната, за да разкрие двигателя.


2