В историята има много автомобили, които са успели да се докажат в рали-спортовете, а заради правилата за хомологация излязат и в „граждански вариант“. Тези наистина диви превозни средства е трябвало да отговарят на изискванията на Световната автомобилна федерация (FIA), за да може тя да приеме в определена категория състезателната еволюция на пътен модел.
Сред тях има коли, спечелили сърцата не само на феновете, но и на колекционерите. Те носят известни имена, предлагат впечатляваща мощност и необикновени двигатели. Подборката е на изданието Motor1, като в списъка попадат легендарни модели от рали-спорта, но и един, който е посветен на световна титла във Формула 1.
Най-великите рали-коли, излезли на пътя (ГАЛЕРИЯ):
Първата марка, която въведе задвижване на четирите колела в Световния рали шампионат, беше Audi, а един от най-емблематичните модели в историята на компанията е именно Audi Sport Quattro (и неговата брутална версия S1), който разбира се имаше версия за хомологация на пътя. Street Sport Quattro е оборудвана с 2,1-литров двигател с турбокомпресор, способен да предложи 306 к.с. и 370 Нм въртящ момент.
Благодарение на системата за задвижване на всички колела и тегло от около 1300 кг автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4,8 секунди. Този показател е от началото на 80-те години, а колата печели титлите при пилотите през 1983 и 1984 г. с Хану Микола и Стиг Блоквист, като във втория случай побеждава и при конструкторите.


2