Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.
За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.
Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Този стандарт значително усложнява живота на инженерите. При него емисиите са както следва: азотен оксид – не повече от 0,20 гр/км, въглероден окис – 2,3 гр/км и въглеводород – 0,20 гр/км. За първи път е приет и стандарт за сажди при дизеловите двигатели, който не бива да надхвърля 0,64 гр/км. Така се стига до забрана на карбураторите в автомобилната индустрия и преминаване към електронно впръскване на горивото.