IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е разликата между екостандартите - от Евро 1 до Евро 7?

Инженерите правят чудеса, за да спасят двигателите с вътрешно горене, но триковете им се изчерпват

Европа планира пълен отказ от продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това трябва да стане през 2035 г. Дотогава има още доста време, като междувременно производителите трябва да направят няколко крачки в тази посока. Следващата е въвеждане на екологични стандарт Евро 7, който ще влезе в сила през 2025 г. Основната промяна при него е намаляването на емисиите на азотни оксиди (NOx) до 0,03 гр/км, но това ще изисква редица усилия, тъй като в момента двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин, могат да намалят емисиите си до 0,06 гр/км.

За достигане на новите изисквания, всички двигатели ще трябва да получат електрическа подкрепа, което означава, че те ще бъдат хибриди. Така превозните средства ще могат през повечето време да се движат с нулеви вредни емисии. Засега автомобилните любита на големите производителите отлагат официалното приемането на новия стандарт. Нека обаче да видим как се стигна до него и какви са разликите между отделните стандарти през годините.

Историята на екологичните стандарти (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jigata ( преди 6 дни )
    Не знам кой какво е писал тук но 90% са глупости, и небивалици..
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    #21 съгласен съм с вас. Но на теория на всеки ДВГ може да има катализатор. Както казахте обаче явно проблем няма. Демагогията е пълна.
  • #23
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Кудравия ( преди 6 дни )
    Дизел бегачка НЯМА. Реве като мечка, пуши като печка, а върви като буболечка
  • #22
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Радко ( преди 6 дни )
    Добре моята кола е евро едно защото е 99г. А на приятел където пуше кат комин евро 4 че годината и 2007г.защо не оставят маркучите в аспусите да показват ами гледат годината
  • #21
    23 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 1 седмица )
    #19, за самолетите... Много добра забележка. Но технически на реактивните и турбореактивните двигатели няма как да им се сложи катализатор отзад. И... Просто всички се правят, че този проблем не е проблем.
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Бат Митко ( преди 1 седмица )
    МНОГО ОТ ДИЗЕЛИТЕ ГИ ЧИПОСВАТ И ПОЗНАЙ.ТЪЙ,ЧЕ РАЗБИРАЧИТЕ НЕ СЕ НАМЕСВЙТЕ,КЪДЕТО НЕ ТРЯБВА.
  • #19
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Кога подяволите ще се въведат някакви ограничения на гражданската авиация, която всъщност е замърсител номер едно!
  • #18
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Кьосев ( преди 1 седмица )
    до 15....няма автомобил снабден с ДПФ филтър, който "кади"!)...., когато се чисти-прави рециркулация-става при температура на ДПФ филтъра от около 600 градуса нагоря, което става при поддържане на скорост от около 120 км. ч-нагоре-демек извън града, НО КАКВО ЛИ ТИ РАЗБИРА ПРАСЕ ОТ КЛАДЕНЧОВА ВОДА!)))
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Кьосев ( преди 1 седмица )
    до 5 много рафинерии около България работят с руски нефт, част от тях са и Лукойл, но горивата им са много качествени
  • #16
    18 rate up comment 27 rate down comment
    5 ( преди 1 седмица )
    А качеството на горивата произведени в Лукойл с долнокачествения руски нефт, отразява ли се при определяне на стандарта който се определя за автомобилите? Вече има примери с автомобили на преглед заредени с горива от западна Европа и Турция. Показателите са доста по добри.