Преди около три десетилетия (1990–1992 г.) Lotus пусна кола, която разгневи британското правителство. Тя беше наречена Lotus Carlton, въпреки че всъщност бе Vauxhall Carlton (Opel Omega A в Европа), който Lotus модернизира и превърна в спортен седан.
Колата смая всички с максималната си скорост от 285 км/ч, като някои членове на британския парламент бяха толкова изумени, че призоваха за забрана по пътищата на Обединеното кралство, но не успяха. Проблемът не беше толкова в максималната скорост, а в това, че Carlton беше „вълк в овча кожа“ – седан с 4 врати, по-бърз от 964 Porsche 911, BMW M5 и дори Ferrari 348.
Интересното е, че Lotus току-що навлезе в подобни води с наскоро пуснатия суперседан Emeya, който има 950 к.с. Той излезе в отговор на Porsche Taycan, чиято най-бърза версия - Turbo S, използва overboost с лънч-контрол, за да достави 938 к.с. Никой обаче не иска забрана на Emeya, докато тези 11 коли нямаха подобен късмет. Те бяха забранени на различни места по света (основно в САЩ), защото са твърде бързи.
11 коли, забранени за това, че са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Този автомобил е разрешен за внасяне в САЩ, където да бъде показван, но не може да се кара по обществени пътища. Забраната му датира още от 80-те години, котато 959 се трансформира от рали-автомобил от група В в автомобил, разрешен за движение по пътищата. 959 попадна в черния списък на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) както заради стандартите за безопасност на САЩ, така и даради скоростта.
Колата развива 450 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди, постигайки максимална скорост от 318 км/ч. Големият проблем при 959 е, че никога не е преминал краш-тестове, за да бъде доказана безопасността му, тъй като е твърде скъп. И Porsche трябва да пожертва цели 4 коли, необходими за теста, което германците така и не правят.