Преди около три десетилетия (1990–1992 г.) Lotus пусна кола, която разгневи британското правителство. Тя беше наречена Lotus Carlton, въпреки че всъщност бе Vauxhall Carlton (Opel Omega A в Европа), който Lotus модернизира и превърна в спортен седан.
Колата смая всички с максималната си скорост от 285 км/ч, като някои членове на британския парламент бяха толкова изумени, че призоваха за забрана по пътищата на Обединеното кралство, но не успяха. Проблемът не беше толкова в максималната скорост, а в това, че Carlton беше „вълк в овча кожа“ – седан с 4 врати, по-бърз от 964 Porsche 911, BMW M5 и дори Ferrari 348.
Интересното е, че Lotus току-що навлезе в подобни води с наскоро пуснатия суперседан Emeya, който има 950 к.с. Той излезе в отговор на Porsche Taycan, чиято най-бърза версия - Turbo S, използва overboost с лънч-контрол, за да достави 938 к.с. Никой обаче не иска забрана на Emeya, докато тези 11 коли нямаха подобен късмет. Те бяха забранени на различни места по света (основно в САЩ), защото са твърде бързи.
11 коли, забранени за това, че са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Случаят с TVR Cerbera Speed 12 е различен и може правилно да се нарече „доброволна забрана“ или „самоналожено изгонване от обществените пътища“. Собственикът на TVR - Питър Робърт Уилър, признава, че колата му е твърде дива за каквато и да е форма на серийно поризводство, тъй като използва атмосферен V12 с близо 1000 к.с., който позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди.
Само три прототипа Speed 12 са създадени като част от проекта Project 7/12, единият от които в крайна сметка е превърнат в пътна кола. Планът за участие в колата в „24 часа на Льо Ман“ така и не се осъществи поради промени в правилника. Има обаче готови състезателните версии на модела, които се наричат Speed 12 GTS.