IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Елетрическият Mustang се превръща в проблем за Ford

Заради поскъпването на суровините Mach-E не носи печалба на компанията

Американският производител Ford призна, че заради нарастващите разходи за суровини Mustang Mach-E вече не генерира необходимите печалби на пазара. Според финансовия директор на компанията Джон Лоулър, това ще се отрази на резултатите на Ford, като превръща в сериозен проблем.


Ford Mustang Mach-E


Заради скока на цените на материалите, в момента производството на Mustang Mach-E сега струва с 25 000 долара повече от това на сравнимия като габарити и характеристики Edge, който е с двигател с вътрешно горене. За да намали разходите, инженерите на Ford са принудени да преработват Mustang Mach-E в движение и да го направят по-рентабилен.

В момента Ford харчи 50 млрд долара за разширяването на гамата си от електрически превозни средства, като целта е през 2026 г. да произвежда 2 млн такива автомобила на година. За да бъде постигнато това обаче, компанията трябва да продава успешно популярни модели с двигатели с вътрешно горене като Bronco, например.

„Целта ни е да правим пари от електрически превозни средства, но засега тяхното производство може да се гарантира само от успешните продажби на автомобили с двигатели с вътрешно горене“, коментира финансовият директор на Ford.


Ford Mustang Mach-E


По-рано тази година компанията увеличи цените на Mustang Mach-E, за да компенсира по-високите разходи за материали. Базовият вариант Standard Range RWD Select, например, вече струва с 1000 долара повече, докато цените на версиите със задно предаване Extended Range California Route 1 и Premium са скочили съответно 2375 и 2500 долара.

Компанията планираше да увеличи цените още веднъж през април, но се отказа. Очаква се, че Ford ще започне да поема поръчки за актуализирания Mustang Mach-E през август, като дотогава електромобилът ще претърпи още промени. Той ще получи и същата система за локатор на зареждането като пикапа F-150 Lightning.

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Не знам... ( преди 1 година )
    А дали не е заради сервизната акция на всички произведени до момента Mach-E?
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "тяхното производство може да се гарантира само от успешните продажби на автомобили с двигатели с вътрешно горене - много интересно! Тесла не произвежда нито един ДВГ, а работи на >30% марж, който се увеличава всяко тримесечие! При това има планирани още подобрения, които едва сега влизат в производство и ще увеличат печалбата още повече!
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Техналогия няма Тесла ползват литиево йонни батерии в същият вид каквито са излезнали 91-ва.Ел мотор също просто слагат много клетки защото цената на лития падна обаче сега ще им е бая трудно борсите трескаво вървят нагоре
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно обратното на първия коментирал. Прекалено е късно. А за технологиите по-добре не говорите и не пишете НИЩО.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ейййй, не искат ни политици, ни производители да разберат, че твърде рано се тръгна с тази електрификация. Нито технологиите на батериите (вкл. суровини, конструкция и работа), нито функционирането на ел. автомобила като цяло, нито инфраструктурата, нито енергийна подсигуреност, пренос, ефективност на зареждането са готови за подобна посока. И като се искат невъобрзими цени от клиентите, се стигна до налагането със сила на нещо неготово, нежелано и невъзможно за сериозна експлоатация. Защооооо?