IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Днес е ключов ден за бъдещето на автомобила

Европейският парламент ще обсъжда забраната на ДВГ, гласуването е утре

Забраната на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) все още е далеч във времето, но една от най-големите крачки в тази посока може да бъде направена още днес. Европейският парламент ще обсъди в пленарна зала спирането на продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., предложено от Европейската комисия в пакета за климатична реформа „Fit for 55”, а първото гласуване е планирано за утре, 8 юли.


европарламент


Това е стъпката, която ще определи позицията на Европейския парламент в преговорите с държавите-членки, които ще кажат думата си в Съвета по околна среда на 28 юни. След това ще има преговори между институциите, които ще включват и поредица от неформални разговори, в които трябва да бъде постигнато споразумение относно окончателните стандарти за вредни емисии. Процесът ще продължи с „второ четене", на което парламентът и Съветът на ЕС ще оценят взаимно позициите си и ще одобрят или отхвърлят предложението.

Комисията по по околна среда в Европейския парламент (ENVI) вече даде първото си „да“ на постепенното спиране на термичните автомобили. И ако тази позиция бъде подкрепена на при гласуването в европарламента, тя ще има много сериозна тежест за последващите преговори. И в случая не става сума само за окончателната забрана за ендотермични автомобили, но и за създаване на „пътна карта“, която ще работи до влизане в сила на пълната декарбонизация на новите преводни средства.


електромобили


Междинните етапи за постигането на целите вече бяха посочени. През 2025 г. производителите трябва да намалят вредните емисии на своите автомобили с 20%, а през 2030 г. с 55%. При микробусите стойностите са 15% през 2025 и 50% през 2030 г. Съответно, през 2035 г. вредните емисии и при двата вида превозни средства трябва да са намалени със 100%.

До момента е ясно, че 51 различни асоциации от 12 държави подкрепят предложението. Те настояват за въвеждане на „междинна цел“ - през 2027 г. вредните емисии да бъдат намалени с 47% и категорично отхвърлят определяните от тях като „фалшиви“ решения за декарбонизация с използване на синтетични горива.


синтетично гориво


В същото време обаче намеренията за забрана на ДВГ среща и сериозна съпротива. Бившият петролен съюз (UNEM) е сред 107-те организации, подписали отворено писмо до властите в ЕС, в което се настоява за прилагане на микс от технологични мерки за намаляване на емисиите на CO2, без да се игнорират нуждите на гражданите и индустрията. Дори ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили) изрази известни съмнения относно „пълната електрификация“ във вида, проектиран от изпълнителната власт на ЕС.

Според асоциацията, за постигане на целта за намаляване на въглеродния диоксид с 55% до 2030 г., „ще е необходима мрежа от 6,8 милиона обществени точки за зареждане в целия ЕС“. Цифра, която представлява „почти двойно повече от това, което се съдържа в плана на властите и е и далеч от наличните днес 300 000 точки за зареждане“.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Естествено че ефективността на един панел е ниска фотона пада възбужда електрона и го избива тва всъщност се базира на външният фотоефект за което Айнщайн получава Нобеловата си награда по физика.Нофотона е много по богат на енергия отколкото този избит електрон тоест малка част се преобразува в електрична енергия от силиция във фотопанела.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Този бисер: Не се строят нови атомни централи нито път се инсталират соларни панели заради безумно високата им цена и ниската ефективност - ти сам ли го измисли или някой те метна че е вярно?
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Забрана до дупка. Така ще се удари потреблението на петрол с което сме зависими от Мордор
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нафтата е отрова. Само от бус нагоре трябва да са дизели. Всички, които дишат тия печки по кръстовищата ще се съгласят.
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Да знаете ( преди 3 години )
    Това със забраните както и 90% от "зелените" политики ще ги отменят съвсем скоро като обърне политическата палачинка и ще продължим да си караме на бензин нафта и газ още дълги години.
  • #2
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много интересно от къде ще дойде електричеството за зареждането на колите след като дори и сега има недостиг и цените вървят нагоре? Не се строят нови атомни централи нито път се инсталират соларни панели заради безумно високата им цена и ниската ефективност. Европа все още разчита основно на въглища и руски газ. Аз не виждам да се правят някакви реформи. Нито пък да се строи нова електропреносна мрежа. Да не мислите че сегашната ще издържи ако всички карат кола на ток? А батериите? Откъде..
  • #1
    14 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредното доказателство, че трябва да я напуснем тази сатанинска организация ЕС час по-скоро. Ако някой не ми вярва да погледне какво сме произвеждали и изнасяли преди да влезем и сега, като са минали 15 г. след приемането ни как освен търговски вериги нищо друго нямаме и сме най-бедни и най-болни, а тогава не бяхме. Имаше по-зле от нас, а сега не.