IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Днес е ключов ден за бъдещето на автомобила

Европейският парламент ще обсъжда забраната на ДВГ, гласуването е утре

Забраната на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) все още е далеч във времето, но една от най-големите крачки в тази посока може да бъде направена още днес. Европейският парламент ще обсъди в пленарна зала спирането на продажбите на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., предложено от Европейската комисия в пакета за климатична реформа „Fit for 55”, а първото гласуване е планирано за утре, 8 юли.


европарламент


Това е стъпката, която ще определи позицията на Европейския парламент в преговорите с държавите-членки, които ще кажат думата си в Съвета по околна среда на 28 юни. След това ще има преговори между институциите, които ще включват и поредица от неформални разговори, в които трябва да бъде постигнато споразумение относно окончателните стандарти за вредни емисии. Процесът ще продължи с „второ четене", на което парламентът и Съветът на ЕС ще оценят взаимно позициите си и ще одобрят или отхвърлят предложението.

Комисията по по околна среда в Европейския парламент (ENVI) вече даде първото си „да“ на постепенното спиране на термичните автомобили. И ако тази позиция бъде подкрепена на при гласуването в европарламента, тя ще има много сериозна тежест за последващите преговори. И в случая не става сума само за окончателната забрана за ендотермични автомобили, но и за създаване на „пътна карта“, която ще работи до влизане в сила на пълната декарбонизация на новите преводни средства.


електромобили


Междинните етапи за постигането на целите вече бяха посочени. През 2025 г. производителите трябва да намалят вредните емисии на своите автомобили с 20%, а през 2030 г. с 55%. При микробусите стойностите са 15% през 2025 и 50% през 2030 г. Съответно, през 2035 г. вредните емисии и при двата вида превозни средства трябва да са намалени със 100%.

До момента е ясно, че 51 различни асоциации от 12 държави подкрепят предложението. Те настояват за въвеждане на „междинна цел“ - през 2027 г. вредните емисии да бъдат намалени с 47% и категорично отхвърлят определяните от тях като „фалшиви“ решения за декарбонизация с използване на синтетични горива.


синтетично гориво


В същото време обаче намеренията за забрана на ДВГ среща и сериозна съпротива. Бившият петролен съюз (UNEM) е сред 107-те организации, подписали отворено писмо до властите в ЕС, в което се настоява за прилагане на микс от технологични мерки за намаляване на емисиите на CO2, без да се игнорират нуждите на гражданите и индустрията. Дори ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили) изрази известни съмнения относно „пълната електрификация“ във вида, проектиран от изпълнителната власт на ЕС.

Според асоциацията, за постигане на целта за намаляване на въглеродния диоксид с 55% до 2030 г., „ще е необходима мрежа от 6,8 милиона обществени точки за зареждане в целия ЕС“. Цифра, която представлява „почти двойно повече от това, което се съдържа в плана на властите и е и далеч от наличните днес 300 000 точки за зареждане“.

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Rip Europe ( преди 3 години )
    Какво друго да очакваме от корумпирани бюрократични мравки начело с нещото наречено Урсула.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Истински случай ( преди 3 години )
    Живея в Германия и в съседната кооперация са направили запитване до доставчика на ток, че имат 16 гаража и искат да инсталират на всеки от тях зарядни за електромобили. Отговорът е: Не може! Капацитетът на доставчика на ток е най-много за 4-6 зарядни. Повече мощост не могат да осигурят.Правете си изводите дали европейците са готови за такава голяма промяна, след като това е истински случай от държавата с най-силната икономика на континента.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А ние вече сами си произвеждаме биодизел дизел за лични нужди. При тези цени по бензиностанциите вече е икономически изгодно да се произвежда биодизел от рапица.Засега като разходи го докарваме на 2.50л. за литър. като Но новите подобрения и соларното захранване на филтрационната инсталация очакваме разхода да падне под 2лв. за литър. А пък качеството на полученото гориво е отлично. Нищо общо с бозата която продават бензиностанциите.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 3 години )
    Сеат като част от ВАГ има всички шансове да оцелее а БМВ както повечето луксозни марки е сред водещите по дял на хибриди и електромобили. Дори японските марки едва ли ще имат проблем защото малките са около Тойота, Нисан с Рено се оправят а Хонда така или иначе има незначителен дял в Европа
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Автотехник ( преди 3 години )
    от БМВ ще се обявят против , ако Сеат имат желание да оцелеят трябва да направят същото. Останалите компании , които не могат да преминат към електрификация, трябва да изберат същото ,защото в противен случай са заплашени с фалит. Няма да има единодушие , ясно е. Прекалено бързо искате промяната.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Плановете са разумни все пак до 2035г има сума ти време но трябва да се съобразяват ако и тогава има недостиг на батерии за да не стават крайни глупави изпълнения като неоснователното спиране на мощности в Германия докато има недостиг на ток
  • #11
    4 rate up comment 12 rate down comment
    PLAID ( преди 3 години )
    04.06 2022 - ДВГ получи своя окончателен нокаут.Видеото е на DragTimes и се казва FAMILY RACE! * 6 People in the the Tesla Model X Plaid vs Porsche 992 Turbo S Drag Race ... 3.5 тона унижиха 1.5 върхова ДВГ технология.. ДВГ е мъртвородено още от началото по 2 главни причини: I. Ауспух II.ПетролСлужителите на свещоливниците: газените ламби никогаш няма да сменят свещИте. Мъск: Подръж ми бирата! Извод: имагинерният свят на някои хора никога не е влияел реалния ;)
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нещо почна да ми писва от тая селска седянка, наречена ЕС!
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    П.К. ( преди 3 години )
    Европейският парламент НЕ МОЖЕ ДА ЗАБРАНИ СВЕТОВНАТА МОЩНА, СУПЕР МОДЕРНА, АВТОМАТИЗИРАНА И РОБОТИЗИРАНА АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ, КОЯТО ПРОИЗВЕЖДА ВСЯКА ГОДИНА МИЛИОНИ И МИЛИОНИ АВТОМОБИЛИ С ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ. Защото специалистите са довели до съвършенство двигателите с вътрешно горене. Защото за изграждането на модерните автомобилостроителни заводи и за тяхното технологично модерно оборудване са вложени милиарди и милиарди средства. И защото е напълно изградена инфраструктурата.
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до 6 - най-добре си сложи един фотоволтаик нма челото и перка отзад като истински евро-жендър :)