IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разберем, че двигателят е „убит“, без да гледаме под капака

Три метода за проверка, при които се използват основните човешки сетива

Всеки шофьор е наясно, че двигателят на автомобила му не може да бъде вечен. И колкото и да се грижи за него, идва момент, в който моторът трябва да бъде ремонтиран или дори сменен. Възможно ли обаче да са разбере дали този момент вече е настъпил, без да се гледа под капака? Това върши работа при покупка на употребявана кола, като спестява време и средства на кандидат-купувача.


двигател ремонт


Експерти от изданието Car посочват няколко прости начина за установяване на сериозно повреден двигател, без да се налага да се налага тест-драйв, проверка в сервиз или ровене в интернет. Те могат да бъдат полезни на всеки, като се основават на три неща - „очи, слух и мирис“. С тях може да се определи състоянието на мотора.

Идентифициране на проблема с очи

Първото нещо, което ще помогне да се открие неизправност на двигателя, са светлините на арматурното табло. На него се появяват „предупреждения“, които не бива да се игнорират. Сред тях, например, са индикаторите за „ниско ниво на маслото“, „ниско налягане на маслото“ и „проверете двигателя“ (Check Engine). Последният от тях може да светне по много причини, като нито една не бива да се игнорират.


двигател ремонт


Проверка със слух

Този метод също може да помогне за откриване на неизправностите на двигателя и в някои случаи дори да определи причината. Ето очевидните:

- Тъп звук, идващ от долната част на двигателя, означава неизправност на лагера на коляновия вал. Обикновено звукът става по-силен с увеличаване на натоварването.

- „Чукащи клапани“ е нещо, с което също се сблъскват много шофьори. Този звук идва от горната част на двигателя, което означава проблем.


двигател ремонт


- „Виещите лагери“ подсказват най-различни проблеми, като някои от тях са свързани с двигателя, така че не бива да се пренебрегват.

- Звуците от хидравлични компенсатори също подсказват за неизправност на двигателя. Силният шум показва повреда на оборудването, а характерното почукване означава проблем със смазването на мотора.

- Изхабеният ангренажен ремък или верига също издават характерен звук, което подсказва, че е време за смяна. Ако обаче дълго време автомобилът е каран така, това може да е причинило и други проблеми.

- Повредената турбина също може да бъде определена по характерния звук, който прилича на свирене. Той подсказва изтичане на газове и въздух.

Проверка по миризма


двигател ремонт


При шофиране в кабината на превозно средство често се появяват необичайни миризми, идващи от капака. В случай, че в салона се появи характерна миризма на въглероден нагар, нещата явно вървят зле - това е ясен знак за повреда на двигателя. Най-често това се дължи на изтичане на охлаждаща течност или масло. А ако надушите изгоряла гума, причината се крие в контакта на захранващите маркучи с нагрята част. Това води до износване и е придружено от изтичане на течност.

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До №20 ( преди 1 година )
    Опитвам се да се сетя, но не успявам - КОЯ КОЛА ЩЕ ТРЪГНЕ ОТ МЯСТО НА 4та СКОРОСТ ? Айде , от 2ра да тръгнеш - ОК, може да стане. Но.... 4та , извинявай. Направо от 5та да тръгваме тогава. Всъщност за какво са ни скорости изобщо...
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как да разберем, че двигателят е убит, без да гледаме под капака ?1. Aми като на обявата пише - УНИКАТ! или "НЯКАКВО СИ ИЗПЪЛНЕНИЕ" 2. Колата е на Горубляне3. На 15 годишен модел на километража пише 80 000 или нещо подобно4. БМВ/АУДИ с катранено черен ауспух и бял дим на празен ходи още и още..
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    celiqtvutresuh ( преди 1 година )
    Мирише на целият вътре сух и топъл вестник в едно!
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    anonimen ( преди 1 година )
    До 21 - ами ако колата е автоматик?
  • #20
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Костадин Ценов ( преди 1 година )
    Еду=и много стар,опасен ,но много точен метод за умрял двигател.....запалва се Мотора ,дава се на 4 предвака и се прави опит за потегляне...ако угасне ....отива си....няма компресия
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Що хейтите, да не сте си открили някой симптом, иначе яде ли масло е на път.
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Оставете ги момчетата. Плащат им да превеждат на брой статии. Бързат правят грешки. Ако им плащаха повече според вас нямаше ли се стараят повече?
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 година )
    Абе петре, можеш ли да ми кажеш каква е ХАРАКТЕРНАТА МИРИЗМА НА ВЪГЛЕРОДНИЯТ НАГАР и как такива специалисти като теб я усещат? Що не се замислиш най- после да напуснеш, че ни писна от лаишката ти некомпетентност?
  • #16
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом пали, развърта лесно оборотите до червената зона и върви без да пуши от ауспуха значи всичко е наред. Втора употреба кола особено по евтина под 10 хил. се кара като служебна. Цялата кола е консуматив. Караш до разпадане и сменяш с друга.
  • #15
    52 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Тия "статии" ги отварям само заради коментарите...