IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини, поради които ESP дава грешка

Проблемите често са в електрическата система или сензорите

Повечето съвременни автомобили са оборудвани с електронни системи, включително такава, която не позволява поднасяне. Основната роля на тази опция е да контролира параметрите на кормилното управление и стабилността на автомобила на пътното платно. Ако превозното средство загуби сцепление, системата за контрол на сцеплението (ESP) трябва да отчете това и да реагира.


ESP


Ако индикаторът ESP се появи на арматурното табло, това показва, че системата не работи правилно. Всъщност причината за появата му може да бъде неизправност или повреда на определени компоненти. И в тези случаи автомобилът няма как да остане стабилен на пътя.

Повреда на сензорите за скорост на колелата

Тези елементи са свързани със системата, управляваща тягата и с блока за управление на двигателя. На всяко колело е монтиран сензор. Когато скоростта на въртене на определено колело се промени, сензорът открива това и предава данни към системата за контрол на сцеплението. Ако тези елементи излязат от строя, системата за контрол на сцеплението няма да може да получава известия за промяната и ще отчита грешка.

Неизправност на сензора за ъгъл на завиване


ESP


Основната задача на този елемент е да определи ъгъла на въртене на волана и скоростта на неговото въртене. Сензорът е инсталиран директно в кормилната колона, така че да предава максимално точна информация. Случва се обаче и той да излезе от строя.

Лоши пътни условия

Ако условията на пътното платно са неблагоприятни, системата за контрол на сцеплението може да бъде претоварена. В резултат на това ще се появят грешки и индикаторът на таблото ще се активира. Управлението по заснежен или заледен път често води именно до проблеми в системата за контрол на сцеплението.

Проблеми с кормилната колона


ESP


Тя се монтира се заедно с волана на автомобила и е основен елемент в системата за управление. Колоната приема хидравлична течност с високо налягане, която осигурява плавно и безпрепятствено въртене на волана.

Проблеми с електрониката

Съвременните автомобили често изпитват софтуерни проблеми. Могат да възникнат ситуации, при които цялата система за контрол на сцеплението ще изисква пълно препрограмиране.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    И за какво цензурирате "стоп машинката на ПЕ-ДА--ЛА" ???????????
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    А иначе най-често срещаното явление е колата да набие спирачки на произволно колело сама, само първия път е страшно, после се свиква до сервиза.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    Журналята яко пишат неща от които си нямат никаква представа. Като ви светне грешка може да има 5 000 причини. Като се почне от стоп-машинката на ***, мине се през сензорите за хоризонтално/вертикално въртене и се стигне до някой сензор на колелото (който между другото първо ще го хване ABS-a , ама айде да не задълбаваме).
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До #1Карам 15 годишна колаКато отидеш в оторизиран сервизСамо за Добро утро ти вземат 1000 лвНе е от групата на ВАГ дето всичко е по 5лв
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    NN ( преди 1 месец )
    ESP е програмирано така, че ако няма пълен контрол върху спирачната система и двигателя, просто отказва. Тоест - ако по спирачките някой датчик не работи, ESP изключва, ако по двигателя има някой неработещ датчик - пак. На моя 20 годишен кошник се скапа EGR клапана и ESP-то изключи. Тоест, има повече от 5 причини. А ремонтът обикновено е повече от 5 лв за съжаление :(
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    основната е ясна ( преди 1 месец )
    карате 25г таралясник и ви се свидят 5лв за поддръжка