IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Почти всяка кола има ESP, но трябва ли да го изключвате?

Експерти препоръчват това да се прави извън пътя или върху натрупан сняг

Докато се стремят да направят шофирането по-лесно и по-безопасно, производителите добавят различни опции към оборудването на автомобила. Някои шофьори не са наясно с всички тези системи и съответно не са наясно напълно с правилата за използването им. Една от тези опции е ESP.


ESP


Какво представлява тази функция? Това е една от системите за активна безопасност, която осигурява динамична стабилизация на автомобила, ако попадне в неконтролирано поднасяне. ESP работи с антиблокиращата система (ABS) и изравнява позицията на автомобила на пътя.

Тази система също така е оборудвана със сензор за положение на кормилното управление и акселерометър (сензор за движение), като въз основа на техните показания, тя може да реши да спре определено колело, за да предотврати възможността от поднасяне. Тоест, при влизане в завой с висока скорост, ESP ще спре задното колело във вътрешния радиус на завоя, за да изравни автомобила, докато предното продължава да се движи.

Кога обаче трябва да изключва ESP? Тази система е проектирана да повишава безопасността, но е препоръчително за се изключва в някои случаи – като движение извън пътя, например. Тогава тя повече вреди, отколкото помага, като шофьорът рискува дори да заседне на някои места, които би могъл да преодолее бед съдействието на тази система.

При някои превозни средства ESP е опция, която не може да се изключва, но при много автомобили тя лесно се деактивира. Не забравяйте това, когато решите да се забавлявате върху току-що натрупал сняг. И разбира се, винаги включвайте системата за стабилизиране, когато се върнете на нормален път!


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дан ( преди 2 месеца )
    Опасна система за по-агресивните шофьори!При спускане от Велинград на десен завой EPS ми блокира предно ляво колело. Така прецени. Добре, че нямаше насрещно движение. Усещането, че колата те контролира е отвратително.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Canyongrand ( преди 6 месеца )
    Поне на мен два пъти ми е помогнала тази система,така че не е безмислена.Не всички са рали-състезатели.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 6 месеца )
    При Мерцедес (по старите модели)например не може да се изключи. И ако стъпиш на много ниско сцепление и системата се ошашква и си дотам. Много точно е посочено в статията - при много променливо сцепление или твърде ниско - по добре да се играе с газта и волана. Компютрото се обърква и може и да те хвърли настрани при рязка промяна в сцеплението. А по вероятно е просто да откаже да подава газ и толкова. Така де - като стане сложно човекот е незаменим.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с каруцата ( преди 7 месеца )
    Смирноф не си чел достатъчно. Има ли желание има и начин;)
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    smirn0ff ( преди 7 месеца )
    на кой Мерцедес можеш дс го изключиш? той ти казва че е изключено, ама реално не е
  • #11
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Кръстев ( преди 7 месеца )
    Една ОПАСНА(безсмислена)система,създадена за "новите шофьори ". Когато разчитащ на електроника за да те пази, по добре не сядай зад волана.
  • #10
    28 rate up comment 6 rate down comment
    6 ( преди 7 месеца )
    Електрониката не прави номера, "номера" правят "майсторите" ръчкали колата преди това! За 15г. нито един "номер" не съм видял от колата ми.
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Да ( преди 7 месеца )
    когато сте извън пътя , когато"летите".
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Toto Rino ( преди 7 месеца )
    Много ясно! По-забавно е
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    И аз да кажа: ( преди 7 месеца )
    23 пъти съм го спирал. Единия за проба на мокър асфалт.резултата беше почти 360 градусово завъртане на автомобилаосновно защото поведението на колата тотално ме изненада.. иначе при продължително буксуване в кал след изключване на системата успях да почистя грайфери те на гумите с неколкократно подаване на газ до ламарината и колата успешно издрапа от калта.