IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да изключим ESP, ако няма бутон в салона?

Тези три начини са прости, но вършат работа

Как да изключим ESP, ако няма бутон в салона?

Системата ESP помага на шофьора да запази контрол над автомобила при движение с висока скорост и маневриране. За повишаване на проходимоста обаче понякога е нужно водещите колела да пробоксуват. Тук всички зависи от настилката, всъдеходните възможности на автомобила и наличието на бутон ESP OFF. 

При някои модели, системата ESP може да бъде изключена от менюто на бордовия компютър. Понякога това е твърде неудобно, тъй като отнема доста време, но пак е по-добре от нищо. Какво обаче трябва да направят собствениците на автомобили, които нямат нито бутон, нито възможност за изключване на ESP през менюто?

Експертите препоръчват, първо да си спомним теорията. Откъде системата ESP разбира с каква скорост се въртят колелата? Правилно, от датчиците на системата ABS. Ако един автомобил е оборудван с ESP, той задължително разполага и с ABS.

Значи, за да се повиши проходимостта на автомобила, за да може да бъде преминат труден участък от пътя, където се налага буксуване, трябва поне временно ABS да бъде дезактивирана. Има 3 начина, това да стане.

Изключете бушона

Намерето кутия с предпазители и съответно бушона, който отговаря за системата. След това го извадете. На таблото ще светне сигнал, че има неизправност с ESP, но системата няма да пречи повече.

Откачете датчика на колелото

Откачете един от датчиците на системата ABS на някое от колелата. Системата веднага ще се изключи напълно. Само внимавайте място на свързване да не се напълно с влага или мръсотия, защото след това системата няма да работи коректно.

Откачете клемата на централния блок

Открийте централния блок за управление на ABS и просто откачете свързващата клема. Както и при предишния вариант, не забравяйте да защитите мястото на контакта от влага или мръсотия.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Ако искам да буксувам изключвам Anti Slip регулатора. Нямам бутон за ESP и не мога да го изключа без пиниза, който научих от статията, но си мисля, че това няма да помогне. Стабилизиращата програма ти натиска спирачките на всяко колело поотделно, когато искаш да изкараш колата от траекторията, така че да я върне пак там. Демек да дрифтнеш. Ако искам да боксувам, взимам си бокса и отивам у Факултето.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    в ( преди 4 години )
    Хахахаха големи специалисти има тук в коментарите.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Байчо ( преди 4 години )
    Аман от специалисти. Пробуксуването се контролира от тракшън контрола (ASR), а не от ESP. За пръв път чувам, че буксуването помагало за по-добро сцепление. Мани-бегай. И се пиши бУксуване
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    zord ( преди 4 години )
    Я съм си прекарал бушона на ABS на ръчната спирачка..... като я дръпна освен че дрифтя но и автоматично гася ESP-то.....
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Умният Джо ( преди 4 години )
    Най хитрият начин е да махнеш предните гуми и да ги сложиш отзад а задните отпред.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    не всички системи за сигурност могат напълно да се изключват от бутони или от менюно има хитрости като извадиш предпазителя
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    по-полека с ESP-то ( преди 4 години )
    до #1- не коментирай неща които не разбираш. до #2 - има такива автомобили. А сега по същество - след ESP има и ASR. Айде сега авторът да намери инфо и да обясни що е то ASR и защо не е нужно да се правят глупости за изключване на ESP...
  • #1
    4 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ако няма копче, значи няма ЕСП. Куца ми малко статиятя. АБС е асистент да не блокират колелата при спиране, а не ако трябва да премина през даден терен където може да нямям сцепление. На хлъзгав път ако искам да тръгна, изключен АБС няма да помогне, а сваляне на въртящия момент (т.е тръгвам на 2 или ако колата позволява на 3-та дори)