IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Французин навъртя 1 милион километра с Peugeot 307

Рекордьорът не е сменял двигателя на автомобила си

Абсолютно сме наясно, че от доста години автомобилите имат ограничен жизнен цикъл. Но знаем също, че той може да бъде удължен сериозно, с правилната поддръжка и грижа през времето. Това, за пореден път, нагледно ни доказват един французин и неговото Peugeot 307 SW, които са поредните, влезли в клуб "милион километра".


Peugeot 307 SW на милион километра


Фабрис Гоме от Париж пристигна преди борени дни в музея Aventure Peugeot, с автомобила си рекордьор Peugeot 307 SW, чиито километраж е "забил" на 999 999 километра. Автомобилът е напуснал поточните линии на 16 юни 2006, или преди почти 16 години. При това, машината е закупена като употребявана от местен дилър на "лъвчетата", като е била с 6000 км пробег.

Оттогава френското комби не е спирало, като е навъртяло разстояние, еквивалентно на 25 обиколки на екватора. Бърза калкулация показва, че за да постигне милион километра през всичките тези години, това Peugeot 307 SW е покривало средно 66 000 км годишно или малко над 5500 км всеки месец.


Peugeot 307 SW на милион километра


В интервю за "Паризиен", собственикът Фабрис Гоме обяснява, че 1,6-литровия турбодизелов двигател на автомобила не е сменян никога, както и турбокомпресора. За сметка на това, скоростната кутия е сменяна само веднъж (на около 600 000 километра), както и съединителят. Всички възли и агрегати са били обслужвани стриктно, в оторизиран сервиз.

Служител от завода на Peugeot в Монбелиар, където е асемблиран шампионският 307 SW, предизвикал Фабрис да се опита да измине още един милион километра с колата си. Парижанинът, обаче, отказал, вярвайки, че машината му е вече на предела на живота си и не би рискувал в подобно приключение.


Peugeot 307 SW на милион километра


Миналата година рекордьорският Peugeot 307 SW минал технически преглед без абсолютно никакви забележки. Сега, Фабрис Гоме иска да даде автомобила си на техническите специалисти от компанията, които да "проучат и разберат, как е възможно постигането на такъв дълъг жизнен цикъл".

За съжаление на французина, към момента френският автомобилен производител не го е наградил, например, с някое ново Peugeot 308 за постижението...

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези пежа 307 и 406,407 с тракащите hdi са едни от най-големите *** с много повреди по електроника,ходова част, демпферни шайби. . HDI е здрав мотор,като всеки мотор на всяка марка, но е толкова шумен и с такава турбо дупка, че е досаден за каране, защото даваш много газ, а той не върви до 1800 об.мин и след това те залепя за седалката,което е много неудобно за каране, мощността се отдава неравномерно.
  • #11
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 2 години )
    Имах същата кола. Карах я 10г и я продадох на четвърт милон км без никакви проблеми по мотора. Голяма душа.
  • #10
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Ацо ( преди 2 години )
    2.0 hdi ,107 k.c. ,горивна с- *** Бош, към момента е на 384 000 ! Това е мотора !
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    реплика ( преди 2 години )
    2,0 HDI Е железен мотор вече е на 500к а може би е на повече .България няма сигурни освен ако не си го купил ти и сам си го карал
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    реплика ( преди 2 години )
    Аз съм с Пежо 307 преди фейслита .Смених скоростната кутия и може и аз да съм към милион. автодамбазите сигурно са върнали километража с 400к или повече.В България май повечето коли са милионери
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Истината Боли ( преди 2 години )
    В нашата фирма имаме екземпляри със същия двигател 1.6HDI смяна на масло и филтри на 15 хиляди километра и останалите консумативи. Вярно че са вече единични бройки, ползваме ги за оборотни когато новите са на ремонт, но са навъртяло вече по над 750 хиляди километра, купувани са от представителството на Пежо за България в София. Нищо по двигателя не е сменяно
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 2 години )
    Карам автомобил с този мотор и в момента е на 407 хил км, но турбо смених на 300к. За момента си върви добре колата...
  • #5
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1,6HDI наистина е известен като по-чупливия мотор на PSA. 2,0HDI е абсолютно железен. Но това не означава, че някоя отделна бройка не може да изкара с внимателно каране до милион.
  • #4
    52 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Абе българина всичко знае и на нищо не вярва. Какво знаете, че колите издържат 200хил. км? Да ама като ги купите вече на 300 вместо на 100 хил. и с подменено всичко читаво с най евтиното възможно. Българинът не може да оценява втора употреба коли, защото кара Xта употреба лъжи. Кара ги с менте части и с менте консумативи по менте пътища. И получава менте резултати, който нямат нищо общо с реалните. На запад защо няма калпави коли? Защото има скъпа реална потдръжка.
  • #3
    15 rate up comment 13 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Баш пък на този мотор турбото да изкара един милион. Мечти...