IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia произведе 2 милиона от Duster

Вижте някои от най-лудите трансформации на модела

Dacia Duster се появи през 2010 година и за този период румънската компания е произвела 2 милиона бройки от модела, който си спечели огромна аудитория. Излизането на юбилейната бройка от кросоувъра дава възможност да обърнем поглед към неговата история и да видим част от най-впечатляващите трансформации.


Dacia Duster история


Първият Duster носеше кодовото име H79, като задачата на екипа, който го разработва не е никак лека. Той трябва да започне от нулата и да създаде превозно средство, каквото още няма на пазара. То трябва да се хареса по цял свят и да бъде издръжливо както на студ, така и на жега. Но най-важното е, че той трябва да бъде продавана на атрактивна цена, която да убие конкуренцията.

На автосалона в Женева Dacia представи концепцията на Duster (на долната снимка), която изглежда футуристично и впечатлява посетителите. За съжаление (или може би за щастие) серийният модел обаче няма нищо общо с концепцията. Неговата олекотена платформа е получена от тази на Renault Clio и Nissan Juke, а самият процес на проектиране крие доста клопки за инженерите и дизайнерите.


Dacia Duster история


Една от най-големите е, че дългият 4,31 метра Duster I е оборудван с 6-степенна механична скоростна кутия, която трябва да позволява движение на първа предавка с 5,79 км/ч при 1000 об/мин. Това напомня малко на бойните машини, които по време на битка се движат бавно, тъй като войниците около тях трябва да следват същото темпо.

„Вървях до колата, за да се уверя, че достигаме скорост, която да е достатъчно бавна. А това не е никак лесно за автомобил с механична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела“, спомня си Лоик Фьоврай, продуктов мениджър на първия Duster.


Dacia Duster история


Кросоувърът бързо се превръща в бестселър, но второто му поколение, което излиза през 2017 г. се оказа още по-успешно. Тук задачата на дизайнерите също не е лесна – запазете оригиналното ДНК, но надградете миналото, като предложите нещо по-добро. След вътрешен конкурс се откроява един проект с мускулест дизайн, по-високи странични прозорци и по-изразена решетка.

Промените, разбира се, засягат не само екстериора на модела, но и неговия интериор, който остава опростен, но и същевременно е модернизиран. А второто поколение на Duster се отличава с една много важна особеност - това е единственият модел на Dacia, който има три вентилационни отвора вместо два в центъра на арматурното табло.


Dacia Duster история


Популярността на модела е огромна и така се раждат редица трансформации. Има Duster с гъсеници вместо колела, линейки Duster, полицейски коли Duster, както и дори Папамобил, базиран на Duster!

Румънското министерство на отбраната, например, е поръчало не по-малко от 880 бройки от Duster, за да разшири парка си от превозни средства. В същото време има и пикап Duster,от който са произведени 400 единици, като тази трансформация е дело на компанията SC Romturingia SR.


Dacia Duster история


Тази фирма е партньор на Groupe Renault от 2013 г. и именно тя превърна първия Duster в пикап. Товарният „леген“ зад водача е дълъг 1,65 метра, обемът му е 1000 литра, а полезният товар - 500 кг. Каросерията е изработена от композитни материали върху метална конструкция. Той запазва външния дизайн на стандартната задна врата на Duster и включва третата спирачна светлина в горната част..

Цената на пикап Duster в Румъния? Около 22 500 евро. И това е само една от многото разновидности на популярния кросоувър, който продължава да е основна величина в моделната гама на марката. И неин флагман, поне до излизането на по-големи Bigstar.

Най-впечатляващите трансформации на Dacia Duster - вижте в галерията:

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Браво До 2 ( преди 2 години )
    А колко ти е тарифата?
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако имахме държава, версията от снимка 7, щеше да е много полезна, а не да четем и гледаме как кмет разкарва дете с колата си по доктори, а линейката е с летни гуми и как 7-8 часа хорица си пробиват път до болен дядо......